Detail předmětu

Oborový ateliér IV - Multimédia - zimní

FaVU-B4MU-ZAk. rok: 2017/2018

Ateliérový předmět multimedia patří k oboru "nových médií" a reprezentuje výtvarné umělecké specializace, které pro záznam, zpracování, přenos, uchovávání a zprostředkovávání obrazového a zvukového materiálu používají především vlastní tělo, fotografii, video, počítače a další, zejména elektronická média v analogové nebo v současnosti stále více v digitální podobě. Výuka zahrnuje formy výtvarného umění performance, objektu, virtuální nebo fyzické instalace, zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru.
Studenti se soustřeďují na vykonání praktické části bakalářské zkoušky, vyhledávají pro sebe nejvhodnější téma a realizační formu s předpokladem veřejné prezentace. Zároveň předloží ke schválení projekt svého magisterského studia.
Příběh, akce. Pokročilá interaktivita, generativní a algoritmické umění, mobilní interakce (geolokační média), imerzivní prostředí, bio art, interdisciplinární spolupráce.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Zkušenost z realizace bakalářského projektu.

Prerekvizity

Schopnost pojednat samostatně zadaný ateliérový úkol.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Ateliérová zkouška.

Osnovy výuky

PŘÍBĚH / AKCE
a) Akční umění.
b) Děj - věci a osoby v historickém, kulturním a společenském prostoru a v čase.
c) Situace, události, slavnosti, rituál a každodenní obřad (přírodní národy a ritualizace všedního života).
d) Umění akce jako projev přijetí přímé osobní zodpovědnosti v představení autentického názoru obecenstvu v běžném uměleckém i veřejném provozu.
e) Fakta v kontextu/kontexty ve faktech.
f) Vyprávění literární, výtvarné, hudební, divadelní, filmové, interaktivní (počítačová hra)
g) Myšlení a jazyk, etymologie, orální tradice - vyprávění, zpěv, dramatizace, umělý jazyk, matematická lingvistika.
h) Struktura příběhu a vyprávění - vstup, výstup, pohyb, vrcholy, souvislého /nesouvislého příběhu, lineární a nelineární vyprávění, hypertext comics, klip, akce, virtuální realita.
i) Vznik mytologií rytmizováním každodenní životní zkušenosti, mýtus a dějiny lidstva.
j) Stylizace a univerzalizace osobní životní cesty, individuální mytologie, mediální mýtus, konzumní rituály, moderní hrdinové jako produkt masových mediálních modelací a používání informací.

Učební cíle

Naučit se využívat vlastní umělecký potenciál.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AMU , 4. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

195 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.