Detail předmětu

Oborový ateliér I - Multimédia - zimní

FaVU-B1MU-ZAk. rok: 2017/2018

Ateliérový předmět multimedia patří k oboru "nových médií" a reprezentuje výtvarné umělecké specializace, které pro záznam, zpracování, přenos, uchovávání a zprostředkovávání obrazového a zvukového materiálu používají především vlastní tělo, fotografii, video, počítače a další, zejména elektronická média v analogové nebo v současnosti stále více v digitální podobě. Výuka zahrnuje formy výtvarného umění akce nebo instalace, zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru. A kromě toho samozřejmě video a multimedia, které ve svém záběru směřují od filmové kompozice k vytváření interaktivních prostředí, jak ve formě konkrétních prostorových řešení instalací, tak ve virtuální-digitální podobě počítačových aplikací, do nichž může divák přímo vstupovat, zasahovat a měnit je. Ve vztahu dílo-prostředí tedy klade důraz na výtvarné výrazové formy mnohamediální prezentace. Oblastí širokých možností pro experimentování je práce ve veřejném prostředí internetové sítě. Nejnovější nástroje, jako je streamování, nebo třeba VRML dávají možnost stát se součástí otevřeného kreativního prostoru a směřují k formování nového uměleckého výrazu na pozadí informačních technologií.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Získání znalostí v oblastech:
- tvorba a zpracování digitálního a komponovaného obrazu, videa, zvuku a jeho příprava pro následné postprodukční zpracování, vztah zvuku a obrazu, dynamika, rytmus
- akustické a vizuální definice různých prostředí, obecný problém reprodukce a předvádění multimediálních kompozic
- historie používání multimediálního výtvarného projevu a zvuku ve výtvarném umění a filmu

Prerekvizity

Prerekvizitou jsou umělecké a teoretické schopnosti, prokázané při přijímací zkoušce.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Požadavky k udělení zápočtů: aktivní práce v průběhu semestru a předložení semestrální práce.

Osnovy výuky

VIRTUÁLNÍ REALITA, GENERATIVNÍ OBRAZ
a) Performance ve virtuálním prostředí (Web 2.0)
b) VJ-ing, generativní a algoritmické umění

Učební cíle

Využívat především nejnovější integrované technologie, telekomunikační systémy, robotiku a počítače, jako vícenásobná zprostředkující prostředí, předměty a techniky, k formování nového uměleckého výrazu. Zvyšovat připravenost studentů realizovat prezentace v co nejkomplexnější formě interaktivních instalací a environmentů, do nichž může divák přímo vstoupit, zasahovat a měnit je.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Základní literatura

The Language of New Media", Lev Manovich

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AMU , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.