Detail předmětu

Oborový ateliér III - Multimédia - letní

FaVU-B3MU-LAk. rok: 2017/2018

Ateliérový předmět multimedia patří k oboru "nových médií" a reprezentuje výtvarné umělecké specializace, které pro záznam, zpracování, přenos, uchovávání a zprostředkovávání obrazového a zvukového materiálu používají především vlastní tělo, fotografii, video, počítače a další, zejména elektronická média v analogové nebo v současnosti stále více v digitální podobě. Výuka zahrnuje formy výtvarného umění performance, objektu, virtuální nebo fyzické instalace, zaměřené přímo na tvůrčí čin, který je interdisciplinárním projevem v čase a prostoru.
Studenti se pod vedením pedagoga učí propojovat získané zkušenosti a znalosti, spolupracují při vymezování úkolů a zkoumají možnosti variant řešení. Do své práce začleňují poznatky z teoretických předmětů.
Komplexní systémy a interaktivita ve 20. století - koncepty, umělci, díla, vlastní projekt interaktivní instalace.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

15

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Propojení studia teoretických základů a praxe v ateliérové práci.

Prerekvizity

Osvojení teorie a praxe oboru.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT..

Způsob a kritéria hodnocení

Ateliérová zkouška.

Osnovy výuky

FIGURA V POHYBU
a) Komplexní systémy a interaktivita v umění 20.století.
b) Pohyb - lokomoce, manipulace, komunikace - význam, překlad z kódu do kódu, exprese/zpráva/interpretace.
c) Řeč obrazu - stopa jako záznam gesta, znak, akční malba /obraz řeči - písmo jako fixovaná interpretace posunku, vizuální poezie, typografie, grafologie, znaky, symboly, kaligrafie.
d) Gesto, tanec, představení, hra, simulace, animace.
e) Genetické inženýrství

Učební cíle

Osvojit si technologii studovaného oboru.
Kamera - digitální záznam, přímý přenos, vícekanálové video
Editace - digitální spracování obrazu, vrstvení, hyperstruktury
Scéna - světlo - projekce, lasery, optické pomůcky zvuk - záznamy, mikrofony, dubbing, mix, efekty, hudba, text - hlas, zpěv, písmo, typografie

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Účast ve výuce je povinná.

Prerekvizity a korekvizity

Základní literatura

CyberArts", Ars Electronica Edition (EN)

Doporučená literatura

Juul Jesper-Half-Real Video Games between Real Rules and Fictional Worlds 2011 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program bakalářský

    obor AMU , 3. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Přednášku vede vedoucí ateliéru podle potřeb aktuální výuky.

Seminář

156 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Výuka probíhá podle pokynů vedoucího ateliéru a v souladu s individuálními tvůrčími kvalitami studentů.