Detail předmětu

Entrepreneurial Project in Virtual Market

FP-BEPVEAk. rok: 2017/2018

Předmět je obecně zaměřen na rozvoj podnikatelských schopností studentů, zejména s orientací na manažerské a marketingové dovednosti. Důležitou roli bude hrát pochopení vazeb mezi podnikatelskými rozhodnutími v různých oblastech podnikového řízení (marketing, finance, řízení lidských zdrojů, řízení výroby, řízení kvality apod.). Výuka proběhne formou manažerské simulace.

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

5

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou mít příležitost v "bezpečném prostředí" špičkové simulace se seznámit s praktickými kroky při vzniku a rozvoji firmy. V prostředí simulace si vyzkouší postupy, které lze použít při tvorbě podnikatelského záměru a jeho realizaci. Předmět jim dá příležitost k ověření si důležitosti (včasných a spolehlivých) informací pro formulaci úspěšné strategie a taktiky pro naplnění cílů firmy a k pochopení provázanosti rozhodnutí v dílčích manažerských oblastech (marketing, finance, řízení lidských zdrojů, řízení výroby, řízení kvality a dalších). Prostředí simulace je pro studenty vhodným nástrojem pro uvědomění si vlastních podnikatelských schopností a případných rezerv, které v této oblasti mohou mít.

Prerekvizity

Znalosti základních manažerských kategorií, schopnost týmové práce, time-management, znalosti práce s PC.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Výuka probíhá formou počítačové simulace, v níž studenti představují management (nově vzniklé) firmy. Prostředí simulace se vyvíjí v závislosti na rozhodnutích jednotlivých týmů / firem a studenti jsou tak postaveni před řadu úkolů, souvisejících s přípravou podnikatelského záměru a jeho realizací v průběhu předem daného časového období.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou pracovat v týmech.. Hodnocení bude založeno na vícekriteriálním posouzení jak týmového výkonu, tak osobního přínosu každého studenta pro dosažené výsledky.

Osnovy výuky

1. Úvod do simulace, seznámení s obsahem a formou výuky a hodnocením předmětu
2. Tvorba týmů, týmová spolupráce - dohoda o normách týmové spolupráce
3. Východiska tvorby podnikatelského záměru
4. Metody získávání a zpracování informací o trhu
5. Analýza tržních příležitostí jako součást vstupních informací pro tvorbu podnikatelského záměru
6. Interpretace výsledků průzkumu trhu
7. Finanční aspekty manažerských rozhodnutí
7. Dopady rozhodnutí v dílčích oblastech do finanční situace firmy
8. Metody pro hodnocení finančních charakteristik podnikového výkonu
9. Metody pro hodnocení nefinančních charakteristik podnikového výkonu
10. Uplatnění metodiky BSC pro hodnocení podnikového výkonu
11. Realizace firemní strategie 1
12. Realizace firemní strategie 2
13. Závěrečná prezentace výsledků firem

Učební cíle

- Procvičení praktických dovedností při získávání, zpracování, analýzách a využití informací o vnějším prostředí podniku (zejména o trhu, zákaznících, konkurenci a technických trendech) pro stanovení podnikatelských strategií a plánů
- Uvědomění si souvislostí mezi rozhodnutími v jednotlivých oblastech podnikatelské „agendy“, jejich vzájemných dopadech a vazbách na naplňování podnikatelské strategie
- procvičení svých schopností při tvorbě podnikatelského záměru,
- uvědomění si vlastních schopností tvořivě reagovat na vývoj vnitřního a vnějšího firemního prostředí a faktorů které brání uplatnění těchto schopností

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

V průběhu výuky studenti získávají pravidelnou zpětnou vazbu formou dílčích zpráv o vývoji tržní situace jejich virtuálních firem. Tyto informace jim slouží jako zpětná vazba pro naplnění jejich podnikatelské strategie: týkají se údajů o vývoji trhu, struktuře zákazníků, jejich nákupním rozhodování, postavení konkurence na trhu, o průběhu výroby, produktivitě práce, o nákladech na kvalitu apod. Významnou formou kontroly v průběhu výuky je pak sestavení Business planu a a jeho obhajoba a zejména závěrečný workshop s prezentacemi výsledků jednotlivých týmů, v němž jsou široce diskutovány klíčové kroky a rozhodnutí každého týmu.

Základní literatura

Ernest R. Cadotte: The Management of Strategy in the Marketplace Innovative Learning Solutions, Inc., 416p,. 2015 ISBN 9780977406494 (EN)

Doporučená literatura

Zarei, E.: Small Business Marketing. DMA4U,2014. 174 p. ISBN 9781291722000

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK-E bakalářský

    obor BAK-ESBD , 1. ročník, letní semestr, povinný

  • Program BAK-E-CŽV celoživotní vzdělávání (není studentem)

    obor BAK-ESBD-CŽV , 1. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení

39 hod., povinná

Vyučující / Lektor