Detail předmětu

Obchodní přepravní činnost

FSI-OBPAk. rok: 2015/2016

Marketing v letecké dopravě, výzkum trhu, propagace a reklama, letové řády, prodej a knihování, přijetí cestujících k přepravě, vystavování a uznávání dokladů, způsoby plateb, tarifování v mezinárodní přepravě cestujících, slevy, zavazadla, přeprava cestujících za zvláštních podmínek, poskytované služby, provozní letová dokumentace, přijetí zboží k přepravě, odpovědnost přepravce, druhy tarifů a poplatků v přepravě zboží, doklady v mezinárodní přepravě zboží, zvláštní druhy nákladu a knihované zboží, nepravidelnosti v letecké přepravě zboží.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Orientace v otázkách marketingu letecké přepravy, v přepravních podmínkách, v přepravních dokladech a dokumentech, v určování tarifů a poplatků, v kategorizaci cestujících, zavazadel a zboží a způsobech jejich přepravy.

Prerekvizity

žádné

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Způsob a kritéria hodnocení

Zápočet se uděluje na základě průběžné kontroly vědomostí studenta během celého semestru a prezentace zadaných úkolů zaměřených na příklady praktické aplikace probírané látky.

Zkouška se provádí písemnou a ústní formou, na základě vypracování tří otázek a následné diskusi.

Učební cíle

Seznámení se s vybranými otázkami marketingu v pravidelné dopravě
cestujících, s obchodním provozem v oblasti pravidelné dopravy
cestujících a přepravy zboží, objasnění definic vztahujících se k letecké
přepravě, ověření teoretických znalostí a získání praktických znalostí
vlastní prací studenta.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Přednášky i cvičení jsou povinná. Odůvodněná nepřítomnost může být nahrazena konzultacemi a formou individuálně zadaných příkladů a témat k samostatnému zpracování.

Základní literatura

Hanák, P.: Obchodná prevádzková činnosť v leteckej doprave, Žilina, 2004 (SK)
Pruša, J.: Svět letecké dopravy, Praha, 2007, Galileo CEE Service ČR (CS)
Holloway, S.: Straight and Level - Practical Airline Economics, 2008, Ashgate (EN)

Doporučená literatura

Bazargan, M.: Airline Operations and Scheduling, Ashgate, 2010 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program M2I-P magisterský navazující

    obor M-LPR , 2. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Úvod, historie, obecný přehled
2. Licencování letecké dopravy, smlouvy v letecké dopravě
3. Marketing v letecké dopravě
4. Letové řády
5. Letecké společnosti
6. Letadlová technika používaná v OPČ
7. Přeprava osob
8. Doklady pro přepravu osob
9. Tarify při přepravě osob
10. Přeprava zavazadel
11. Přeprava nákladu
12. Tarify a dokumenty pro přepravu nákladu
13. Exkurze

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Studenti zpracovávají krátké práce o aktuálních trendech v prodeji letecké dopravy a případové marketingové studie.

Elektronické učební texty