Detail předmětu

International Marketing

FP-EimPAk. rok: 2014/2015

a) Marketing environment in national, international and global perspective
b) The history and current trends in the process of internationalization (incl. EU)
c) Major approaches to the analysis of marketing environment in international scope
d) Marketing mix / extended marketing mix and its use in international marketing
e) Planning, execution and control of marketing strategy in international economic conditions

Jazyk výuky

angličtina

Počet kreditů

6

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

a) Explain the role of marketing in companies, especially in international context
b) Identify appropriate analytical methods for the analysis of international marketing environment
c) Describe the process of internationalization of a given industry, major trends and expected outcomes from this process
d) Critically evaluate the position of their firm within the context of the achieved and expected level of internationalization within its industry
e) Demonstrate the ability to suggest (international) marketing strategy, adequate to the position of a firm in the market and market conditions

Prerekvizity

Znalosti základních marketingových pojmů a koncepcí.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Studenti budou ohodnoceni na základě zpracované seminární práce, její prezentace a ústní zkoušky.

Osnovy výuky

1. Marketingové prostředí v národním, mezinárodním a globálním kontextu
2. Historie a současné trendy v procesu internacionalizace
3. Klíčové přístupy k analýze marketingového prostředí v mezinárodním měřítku
4. Marketingový mix / rozšířený marketingový mix a jeho použití v mezinárodním marketingu

Učební cíle

a) Vybudovat u studentů vědomí důležitosti globálních marketingových témat, jak z pohledu mikroekonomického, tak makroekonomického.
b) Kriticky posoudit vhodnost metod analýzy mezinárodního marketingového prostředí a naučit se je vhodně využívat.
c) Vybudovat povědomí o specifických marketingových nástrojích, vhodných pro uplatnění v globálních tržních podmínkách.
d) Rozvinout aplikační schopnosti studentů při uplatnění teoretických koncepcí v mezinárodním kontextu

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výuky bude probíhat formou testu a hodnocení studentů v průběhu řešení případových studií.

Základní literatura

Johnson, G. and Scholes, K., 2002. Exploring corporate strategy: text and cases. 6th ed. (EN)
Hooley, G. - Saunders, J. - Piercy, Nigel F. 2003. Marketing Strategy and Competitive Positioning, 3rd Edition, London: FT Prentice Hall (EN)
De Burca, S. - Brown, L. - Fletcher, R. 2004. International Marketing - An SME Perspective London: FT Prentice Hall. (EN)
Keegan, W. - Green, W. 2003. Global Marketing (International Edition) (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-EBF magisterský navazující

    obor MGR-EBF , 1. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Předmět je vyučován formou přednášek, které mají charakter výkladu základních principů a teorie dané disciplíny. Cvičení je zaměřeno na praktické zvládnutí látky probrané na přednáškách.

Cvičení

13 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor