Detail předmětu

Kreslení v plenéru

FSI-YKOAk. rok: 2011/2012

Předmět navazuje na "Základy kresby", "Kresba geometrických objektů" a "Kresba zátiší", vede studenty, na základě jejich talentu, k rozšiřování teoretických a praktických, technicko-řemeslných znalostí, nutných ke zvládnutí kresby. Je zaměřen na základní témata kresby v plenéru (krajina, architektura). Předmět probíhá formou intenzivního týdenního kursu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět "Kreslení v plenéru" umožňuje studentům rozšířit základní znalosti techniky kresby. Cvičení kresby v plenéru je východiskem pro jeho technicko-řemeslné zvládnutí a nabytí základních návyků pro kresbu konkrétních objektů v širším kontextu.

Prerekvizity

Předpokládají se teoretické znalosti z perspektivy (včetně světla a stínu), schopnost je prakticky uplatňovat při stavbě kresby v ploše a zkušenost s kresbou zátiší, složeného z objektů různého charakteru, materiálu a povrchu v perspektivním pohledu, dle modelu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínky udělení zápočtu: prezence ve cvičeních (týdenním kursu), odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech.
Výsledné hodnocení se skládá z hodnocení pracovních úloh (kreseb). Celkem je možno získat až 100 bodů. Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.
Hodnocení i pouze jediného úkolu nižším než polovina z maximálního počtu bodů je celková klasifikace předmětu „nevyhovující“.
Podle čl. 13 Studijního a zkušebního řádu VUT v Brně se užívá klasifikační stupnice ECTS. KLASIFIK. STUPEŇ ECTS / BODOVÉ HODNOCENÍ / ČÍSELNÁ KLASIFIKACE // A / 100–90 / 1 / výborně // B / 89–80 / 1,5 / velmi dobře // C / 79–70 / 2 / dobře // D / 69–60 / 2,5 / uspokojivě // E / 59–50 / 3 / dostatečně //F / 49–0 / 4 / nedostatečně.

Učební cíle

Úkolem předmětu Kreslení v plenéru je prohloubit u studentů znalost kresby, jakožto základního způsobu vizuálního záznamu. Praktická cvičení jsou zaměřena na kresbu krajiny a architektury v plenéru. Cílem je rozvoj tvůrčího potenciálu studentů.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Vzhledem ke specifickému charakteru předmětu probíhá kontrola účasti formou konzultací průběžných výsledků práce na kresbě. Zameškaná výuka je buď nahrazena po domluvě s pedagogem nebo je řešena formou náhradního úkolu. Jako omluva nepřítomnosti se uznávají pouze důvody obdobné důvodům podle zákoníku práce, např. nemoc. Neomluvená absence může být příčinou neudělení zápočtu. Při nepřítomnosti větší než 50% nemusí být udělen zápočet.

Doporučená literatura

Teissig, K.: Techniky kresby, Artia , Praha 1986 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-PDS , 2. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Laboratoře a ateliéry

30 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Kresba drobné architektury v plenéru 1, zásady pro její stavbu;
2. Kresba drobné architektury v plenéru 2;
3. Kresba stromů v plenéru 1;
4. Kresba stromů v plenéru 2;
5. Kresba architektury v plenéru 1, zásady pro její stavbu;
6. Kresba architektury v plenéru 2;
7. Kresba architektury v plenéru 3;
8. Kresba architektury v plenéru 4;
9. Kresba architektury v plenéru včetně stafážních prvků 5;
10. Kresba architektury v plenéru včetně stafážních prvků 6.