Detail předmětu

Matematický software

FSI-0MSAk. rok: 2011/2012

Studenti se naučí pracovat s MATLABem. Postupně se probírá: orientace v prostředí, programování, grafika, interaktivní grafické rozhraní. Výuka probíhá formou ukázek a experimentování na počítači. Zvládnutí probírané látky si studenti ověří tak, že samostatně zpracují dva projekty.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti se naučí používat vývojové a programovací prostředí MATLAB, mocný nástroj pro řešení vědecko-technických problémů. Získané znalosti si ověří a prohloubí zpracováním dvou samostatných projektů.

Prerekvizity

Základy programování, základy lineární algebry.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Podmínkou pro udělení zápočtu je zpracování dvou semestrálních prací.

Učební cíle

Prvním krokem ke zvládnutí práce v MATLABu je seznámení se s jeho vývojovým prostředím. Dále jde o efektivní využívání bohaté nabídky hotových nástrojů MATLABu, tj. o používání MATLABu jako chytré a mocné kalkulačky. Hlavním cílem kurzu je však naučit studenty v MATLABu programovat. V neposlední řadě jde také o to naučit se vytvářet uživatelsky přívětivé aplikace, zejména efektivně používat mocné nástroje MATLABovské grafiky. Základem výuky je postupné praktické osvojování MATLABu. Důležitou součástí předmětu je samostatná práce na zadaných projektech.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast ve cvičeních.

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B3A-P bakalářský

    obor B-MAI , 2. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)

  • Program B3S-P bakalářský

    obor B-STI , 2. ročník, letní semestr, volitelný (nepovinný)

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení s počítačovou podporou

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Filosofie MATLABu, pracovní prostředí, elementární použití
2. Scripty, pole a operace s nimi
3. Relace a logické operace, cykly, větvení
4. Práce s textem, M-funkce
5. Elementární grafika
6. Vstupní a výstupní operace, buňky a struktury
7. Ladění, symbolické operace, zadání prvního projektu
8. Systém handle graphic I: Figure, Uicontrol
9. Systém handle graphic II: Axis, Line, Surface, Patch, Text
10. Interaktivní tvorba grafického rozhraní pomocí nástroje GUIDE, zadání druhého projektu
11. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech
12. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech
13. Prohlubování získaných znalostí, práce na projektech