Detail předmětu

Competitive Intelligence

FP-IciPAk. rok: 2011/2012

Předmět je zaměřen na problematiku získávání informací o konkurenci legální a eticky vhodnou cestou. Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili teoretické základy a metodické postupy potřebné pro získání a osvojení znalostí v oblasti přípravy a vlastního získávání informací o konkurenci. Důraz je kladen na osvojení postupů při analýze získané informace jako základního postupu získání přidané hodnoty tvořící novou znalost o konkurenčním subjektu.
Studenti se seznámí se softwarovými nástroji užívanými v Competitive Intelligence. Dále si osvojí ochranu obchodního tajemství firmy, utajení důležitých činností a informací firmy.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti budou znát moderní přístupy získávání informací o konkurenční firmě

Prerekvizity

Proces strategického řízení firmy, analýza oborového okolí firmy, analýza interních faktorů firmy.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Požadavky k udělení zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace.
Forma zkoušky kombinovaná – písemný test a v případě potřeby ústní dozkoušení.

Osnovy výuky

1. Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
2. Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
3. Zdroje informací
4. Způsoby získávání informací
5. Analýza informací
6. Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
7. Utajení činnosti
8. Dezinformace v KB
9. Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
10. Organizační struktura Spefisu
11. Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
12. Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.

Učební cíle

Umožnit studentům pochopit problematiku informačních systémů potřebných k získávání informací o konkurenci a vybavit studenty znalostmi pro legální získávání informací o konkurenci s jejich následným vyhodnocením.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Kontrola výsledků samostatné práce na zadaných úkolech.

Základní literatura

Bartes,F. Competitive Intelligence.Skriptum.Brno:Fakulta podnikatelská. 2012. ISBN 978-80-214-46-13-7. (EN)

Doporučená literatura

FULD, LEONARD, M. The New Competitor Intelligence. The Complete Resource for Finding, Analyting, and Using Information About Your Competitors. ISBN 0-471-58508-4. (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-SI magisterský navazující

    obor MGR-IM , 2. ročník, letní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň přednášek je následující:
1. Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
2. Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
3. Zdroje informací
4. Způsoby získávání informací
5. Analýza informací
6. Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
7. Utajení činnosti
8. Dezinformace v KB
9. Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
10. Organizační struktura Spefisu
11. Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
12. Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.

Cvičení

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Základní tématická náplň cvičení je následující:
1. Strategický význam informace pro konkurenceschopnost firmy. Definice Competitive Intelligence.
2. Stanovení potřebných informací pro TOP management firmy
3. Zdroje informací
4. Způsoby získávání informací
5. Analýza informací
6. Obchodní tajemství firmy, ochrana informace
7. Utajení činnosti
8. Dezinformace v KB
9. Specifický informační systém firmy (Spefis, CIC, CII)
10. Organizační struktura Spefisu
11. Začlenění Spefisu do organizační struktury firmy
12. Obecné a specifické požadavky na personální zajištění Spefisu.