Detail předmětu

Výpočetní techniky V - prezentace arch. tvorby

FA-VY5Ak. rok: 2011/2012

Cvičení navazuje na výuku studentů v nižších ročnících, a to jak ve cvičeních kresby a modelování, tak v počítačových laboratořích. Získané dovednosti v modelovacím a vizualizačním software využijí při tvorbě architektonických struktur, jejichž zobrazení nebo fyzická realizace je bez pomoci počítače obtížná respektive nemožná. Inspirací pro jejich práci bude dílem první příroda a dílem druhá příroda vytvořená člověkem. Navrhované struktury budou odrážet přemýšlení o problému v ploše a především v prostoru. Lokace struktury v architektonickém díle se musí vyrovnat s jejím měřítkem a zejména vztahem ke člověku. Úkolem studentů je v závěru cvičení efektivně a efektně prezentovat jak inspirační zdroje, tak výsledné prostorové struktury.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

1

Výsledky učení předmětu

Prezentační panel 100x70 cm, CD-ROM, internetová prezentace.

Prerekvizity

Student ovládá základy 2D počítačové grafiky, základní orientace v prostředí 2d rastrových a vektorových editorů.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisejí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

klasifikovaný zápočet - hodnocení úrovně odevzdaných prací a závěrečné prezentace.

Osnovy výuky

1. týden Zadání, úvod do problematiky
2. týden Samostatná práce na projektu
3. týden Konzultace navržených struktur
4. týden Konzultace a realizace navržených struktur
5. týden Konzultace a realizace navržených struktur
6. týden Prezentace projektu – papír – Adobe Photoshop
7. týden Prezentace projektu – papír – Adobe Illustrator
8. týden Konzultace
9. týden Prezentace projektu – www - Flash
10. týden Prezentace projektu – www - Flash
11. týden Prezentace projektu – www - Flash
12. týden Konzultace
13. týden Závěrečná prezentace a hodnocení

Učební cíle

Cílem předmětu je rozvinout kreativitu studentů v oblastí volné digitální tvorby. Důraz je také kladen na efektivní prezentaci vlastních ideí vedoucích k návrhu a samotného návrhu.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Dvě průběžná hodnocení během semestru, pravidelné konzultace.

Základní literatura

Žára, J. &; Beneš, B.; Felkel, P.: Moderní počítačová grafika, 1998 Computer Press, ISBN 80-7226-049-9 (CS)
A+U Special Edition: Cecil Balmond, November 2006 (EN)

Doporučená literatura

A+U Special Edition: Cecil Balmond, November 2006 (EN)
Peter Zellner: Hybrid Space - New Forms in Digital Architecture, 1999 (EN)
Greg Lynn: Animate Form, 1999 (EN)
Lars Spuybroek: NOX: Machining Architecture, 2004 (EN)
Lise Anne Couture, Hani Rashid: Asymptote: Flux, 2002 (EN)
Joseph Rosa: Next Generation Architecture: Folds, Blobs, and Boxes, 2003 (EN)
Michael Hensel, Achim Menges, Michael Weinstock: Architecture in the digital age: design and manufacturing, 2004 (EN)
Kostas Terzidis: Algorithmic Architecture, 2006 (EN)
Mike Silver: Programming Cultures: Architecture, Art and Science in the Age of Software Development (časopis Architectural Design), 2006 (EN)
Michael Hensel, Achim Menges, Michael Weinstock: Techniques and Technologies in Morphogenetic Design (časopis Architectural Design), 2006 (EN)
Michael Hensel, Achim Menges, Michael Weinstock: Emergence: Morphogenetic Design Strategies (časopis Architectural Design), 2004 (EN)
Phylogenesis foa's ark: foreign office architects, 2004 (EN)
Benjamin Aranda, Chris Lasch, Cecil Balmond: Tooling (časopis Pamphlet Architecture) (EN)
Reiser + Umemoto: Atlas of Novel Tectonics, 2006 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB bakalářský

    obor ARCH , 3. ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Cvičení na počítači

26 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

Rastrová grafika, formáty, editory.Barva.
Globální úpravy obrazu.Definování výběru.Barevné úpravy obrazu.
Vrstvy, koláž.
Vektorové nástroje Photoshopu.
Kreslení a retušování.Filtry a efekty.
Základy práce v Adobe Illustrator.