Detail předmětu

Marketing pro architekty

FA-MPAAk. rok: 2011/2012

Seznámit studenty se zásadami práce se zákazníky a pochopit význam marketingové praxe pro jejich samostatnou činnost.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

4

Garant předmětu

Výsledky učení předmětu

Student se naučí základní marketingové strategie a techniky. Bude umět používat marketingový mix, sestavovat marketingové strategie a nabyde i dalších dovedností. které mu budou napomáhat k úspěchu v jeho podnikání.

Prerekvizity

Základní znalosti a orientace v ekonomice

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Metody vyučování závisí na způsobu výuky a jsou popsány článkem 7 Studijního a zkušebního řádu VUT.

Způsob a kritéria hodnocení

Hodnocení je založeno na vypracování marketingového plánu fiktivní firmy. Předmět je ukončen zápočtem na základě odevzdání plánu - projektu.

Osnovy výuky

Strategie prodeje.
Zahájení a vedení rozhovoru se zákazníkem.
Analýza zákazníkových potřeb.
Techniky argumentace.
Efektivní závěr jednání.
Strategie práce s námitkami zákazníka.
Rozdíl mezi prodejem a marketingem.
Marketingový mix v rukou architekta.
Public relation a propagace jako základ úspěchu.
Reklama a její význam, vhodný výběr média.
Strategie diferenciace produktu.
Strategie minimálních nákladů.
Získávání informací o zákaznících a o trhu. Segmentace trhu .

Učební cíle

Cílem předmětu je osvojení si principy marketingové myšlení jako základ pro orientaci v tržním prostředí a pro práci se záklazníky.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Průběžná kontrola postupu prací na projektu učitelem.

Základní literatura

Horáková I., Marketing v současné praxi, Grada Praha 1995 (CS)

Doporučená literatura

Kotler P.,10 smrtelných marketingových hříchů, Grada Praha 2004 (CS)
Trias de Bes F., Kotler P., Inovativní marketing - Jak kreativním myšlením vytvářet nové trhy a vítězit na nich. Grada Publishing Praha 2005 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program ARCHURB magisterský navazující

    obor ARCH , 2. ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Seminář

13 hod., povinná

Vyučující / Lektor