Course detail

Innovation management

FP-KimPAcad. year: 2020/2021

Hlavním cílem předmětu "Innovation Management" je seznámit studenty se základy životního cyklu inovací, vývojem a legislativními podmínkami pro zavádění inovací. Studenti získají poznatky, co je potřebné, aby podnik zahájil a aktivně realizoval inovace. Cílem předmětu je představit studentům inovační proces, včetně zkušeností z praxe, se zaměřením na možnosti financování inovací a hodnocení inovanční výkonnosti podniku.
1. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.
2. Inovace a podpora inovací v EU
3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru.
4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu
5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací
6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací.
7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)
8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.
9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.
10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace
12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.
13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.

Language of instruction

English

Number of ECTS credits

3

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

Not applicable.

Prerequisites

Not applicable.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

Not applicable.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Not applicable.

Course curriculum

Hlavním cílem předmětu "Innovation Management" je seznámit studenty se základy životního cyklu inovací, vývojem a legislativními podmínkami pro zavádění inovací. Studenti získají poznatky, co je potřebné, aby podnik zahájil a aktivně realizoval inovace. Cílem předmětu je představit studentům inovační proces, včetně zkušeností z praxe, se zaměřením na možnosti financování inovací a hodnocení inovanční výkonnosti podniku.

1. Význam inovací pro podnik a národní hospodářství. Typy inovací.
2. Inovace a podpora inovací v EU
3. Inovace a podpora inovací v ČR. Spolupráce soukromého a veřejného sektoru.
4. Inovační proces; bariéry inovačního procesu
5. Management inovací, základní pojmy. Systémový přístup v managementu inovací
6. Financování inovačního procesu. Financování z vlastních zdrojů. Financování z veřejných a komerčních zdrojů. Nefinanční podpora inovací.
7. Inovační strategie. Inovační organizace a kultura. Klasifikace strategií. Vybrané nástroje inovačních strategií (TOWS, Innovation Experience, Co working)
8. Fáze inovačního procesu. Inovační marketing. Tržní realizace inovací.
9. Inovační funkce. Organizace vnitropodnikové struktury. Inovační sítě.
10. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
11. Efektivnost inovací. Externí a interní faktory úspěšnosti inovace. Ekonomické a mimoekonomické dimenze měření úspěchu inovace
12. Měření inovační výkonnosti. Stanovení výkonnostních cílů. Finanční ukazatele měření inovační výkonnosti.
13. Nefinanční ukazatele měření inovační výkonnosti. Nedostatky měření inovační výkonnosti.

Work placements

Not applicable.

Aims

Not applicable.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Not applicable.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

BAPORIKAR, N.; BERBER, A.; BRÁS, F. et al. 2015. Innovation Management: In Research and Industry. Walter De Gruyter. (EN)
TROTT, P. Innovation Management & New Product Development, 6th ed. Pearson Education, Inc., 2017. 648 s. ISBN 978-1-29213342-3 (EN)
GOFFIN, K.; MITCHELL, R. Innovation Management: Effective strategy and implementation. 3rd ed. Palgrave, 2017. 440 s. ISBN 978-1137373434.

Recommended reading

Inovační aktivity podniků v České republice v letech 201-2012. Praha: Český statistický úřad. Ročník 2014. ISBN 978-80-250-2706-6.
EUROPEAN, Commission. European Innovation Scoreboard 2017 [online]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/growth/industry/innovation/facts-figures/scoreboards_cs

Classification of course in study plans

  • Programme BAK-EP Bachelor's, 3. year of study, winter semester, compulsory-optional

Type of course unit

 

Lecture

26 hours, optionally

Teacher / Lecturer