Course detail

Project Management

FP-BPMAEAcad. year: 2017/2018

Struktura předmětu je založena na životním cyklu projektu. Projdeme postupně jednotlivé fáze projektu a na praktických ukázkách konkrétního projektu budou vysvětleny metody, které se v daných etapách využívají. Studenti porozumí jednotlivým metodám projektového řízení a budou vědět, kdy je vhodné kterou metodu použít. S tím souvisí pochopení vstupních informací, které jsou nutné k sestavení daných metod a co na ně v projektu navazuje. Obsah kurzu vychází z mezinárodních standardů projektového řízení International Project Management Association (IPMA), Project Management Institute (PMI) a Project IN Controlled Environements (PRINCE2).

Language of instruction

English

Number of ECTS credits

5

Mode of study

Not applicable.

Learning outcomes of the course unit

Studenti pochopí komplexnost projektového řízení a nutnost používat jeho metody při realizaci projektů v podnicích. Uvědomí si, jak je důležité stanovit si na začátku cíl a hranice projektu, kritéria úspěšnosti projektu, definovat zainteresované strany a jejich požadavky. Ujasní si základní principy projektového řízení, seznámí se s metodami a budou chápat procesy řízení projektů.

Prerequisites

They are not.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

V předmětu se studenti tréninkovou formou seznámí s mezinárodně uznávanými principy, trendy a postupy při plánování a řízení projektů. Studenti se naučí efektivně využít informačních a komunikačních technologií v oblasti projektového řízení. Důraz bude kladen na týmové porozumění a řešení problému.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Pro udělení zápočtu je nutné vypracování týmové semestrální práce a její obhajoba. Zkouška je formou testu.

Course curriculum

1 týden Úvod do projektového řízení (základní terminologie, pojmy a definice; vlastnosti projektu; životní cyklus projektu; typy projektů; projekt v rámci trvalé organizace; standardy projektového řízení).
2-3 týden Fáze předprojektová (cíle a přínos projektu; trojimperativ projektu; identifikace a analýza zainteresovaných stran).
4-5 týden Fáze zahájení projektů (SMART cíle; logický rámec projektu - přínosy, cíle, klíčové produkty, aktivity, předpoklady a rizika úspěšné realizace, stanovování metrik a zdrojů projektu; identifikace rizik).
6-9 týden Fáze plánování projektů (WBS; metoda Ganttových diagramů; síťová analýza - hranově ohodnocené grafy a uzlově ohodnocené grafy, typy rezerv, metoda CPM a PERT, optimalizace, ohodnocování činností; analýza zdrojů a nákladů; analýza rizik - riziko, hrozba, scénář, druhy rizik, procesy řízení rizik, metody analýzy rizik, typová opatření ke snížení rizika).
10-11 týden Fáze řízení projektů (realizace a monitorování projektu; řízení komunikace; analýza dosažené hodnoty EVM; řízení změn; monitorování rizik; krize a konflikty v projektu).
12-13 týden Fáze ukončení projektů a poprojektová fáze (ukončení projektu; udržitelnost projektu; výstupy z projektu; projektová dokumentace).

Work placements

Not applicable.

Aims

The aim of the course is to teach students to understand the terminology of project management based on the company's strategy to determine project objectives. Project objectives are determined for the purpose of innovation changes directly support the company's strategic objectives. Another goal is to teach students the tools and techniques of project management areas of contextual, technical and behavioral, which is necessarily for work of the project manager.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Účast na přednáškách není povinná, ale je doporučená, neboť na vysvětlenou problematiku bude přímo navazovat obsah cvičení. Účast na cvičeních je povinná. Studenti ve cvičeních prezentují dílčí výstupy semestrální práce.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

LEYSTER, A. Project Management, Planning and Control, 6th Edition. 2014. ISBN 978-0-08-098324-0. (EN)
PROJECT MANAGEMENT INSTITUTE. A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK Guide) - Sixth edition. Pennsylvania: PMI, 2013. ISBN 978-1-935589-67-9. (EN)
SCHWALBE, K. An Introduction to Project Management. 2015. ISBN 978-1505212099. (EN)
IPMA “Individual Competence Baseline” Version 4.0. International Project Management Association. 2015. ISBN (pdf): 978-94-92338-01-3. (EN)

Recommended reading

MULHACY, R. PMP® Exam Prep 8th Edition. 2013. 624 p. ISBN 978-1-932735-65-9. (EN)
Practice Standard for Earned Value Management. Project Management Institute, 2011. 80 p. ISBN 978-1-935589-35-8. (EN)
HERMARIJ, J. Better Practices of Project Management Based on Ipma Competences. 2013. 692 p. ISBN 978-90-87537-17-3. (EN)
GREENE, J. and A. STELLMAN. Head First PMP. 2013. 894 p. ISBN 978-1-4493-6491-5. (EN)

Classification of course in study plans

  • Programme BAK-E Bachelor's

    branch BAK-ESBD , 2. year of study, winter semester, compulsory

  • Programme BAK-E-CŽV lifelong learning

    branch BAK-ESBD-CŽV , 2. year of study, winter semester, compulsory

Type of course unit

 

Lecture

13 hours, optionally

Teacher / Lecturer

Exercise

26 hours, compulsory

Teacher / Lecturer