Publication detail

Kurikulum ve světle pedagogické přípravy učitelů - vize nebo realita?

LINDR, J.

Original Title

Kurikulum ve světle pedagogické přípravy učitelů - vize nebo realita?

English Title

The curriculum in view of teacher training - imagine or reality?

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Kurikulum, jeho principy a realizace je faktor, který je velmi důležitý v současném školním systému v České republice. Navíc jeho zavedeno moderního vyučování na středních školách vyžaduje připravené a vzdělané učitele. Proto moderní učitelská příprava na technických univerzitách představuje velmi důležitou cestu, jak připravit moderní učitele připravené na moderní výuku a vzdělané na poli teoretických, sociálních a psychologických věd s pedagogickými a didaktickými dovednostmi.

English abstract

The curriculum, its principles and realization is a factor which is very important in present schoul systém in the Czech Republic. Moreover its application to modern learning at secondary schools needs prepared and educated teachers. Therefore modern teacher training courses at Technical Universities are very important way to making modern teachers who are educated in teoretical, social and psychological areas also in pedagogic and didactic skills and readiness for teaching.

Keywords

Kurikulum, vzdělávání, moderní pedagogika, klíčové kompetence, učitelská příprava, druhy kurikula

Key words in English

Curriculum, education, modern pedagogics, main readiness, teacher training, types of curriculum.

Authors

LINDR, J.

Released

25. 5. 2007

Publisher

FEKT VUT Brno

Location

Brno

Pages from

128

Pages to

131

Pages count

4

BibTex

@inproceedings{BUT28698,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Kurikulum ve světle pedagogické přípravy učitelů - vize nebo realita?",
  booktitle="Perspektivy humanitního vzdělávání na technických školách",
  year="2007",
  number="1",
  pages="128--131",
  publisher="FEKT VUT Brno",
  address="Brno"
}