Publication detail

MODELY VÝZKUMU TRŽNÍ ORIENTACE

TOMÁŠKOVÁ, E. KAŇOVSKÁ, L.

Original Title

MODELY VÝZKUMU TRŽNÍ ORIENTACE

English Title

Development of the model of market orientation

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Tento příspěvek se zabývá vývojem modelů tržní orientace, tj. prvky, které ovlivňují tržní orientaci a prvky, které tržní orientace ovlivňuje. Je zde uvedena kompilace současných dostupných zdrojů pojednávajících o zveřejněných modelech tržní orientace. Závěrem je uvedeno shrnutí současných poznatků tržní orientace v této oblasti. Příspěvek je zpracován v rámci řešení grantového projektu GA GA 402/07/1493.

English abstract

The paper is focused on the development of the model of market orientation. It means on the items influencing market orientation and on the items influenced by market orientation. There is also compilation of theoretical information about marketing orientation by authors working in this field in the paper. The main conclusions are stated in the last part of the work. The paper is a part of grant project, No. GA 402/07/1493.

Keywords

marketing, tržní orientace

Key words in English

marketing, market orientation

Authors

TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L.

RIV year

2007

Released

25. 5. 2007

Publisher

VUTv Brně, FP

Location

Brno

ISBN

978-80-7204-532-7

Book

Management, Economics and Business Development in the new European Conditions

Pages from

38

Pages to

39

Pages count

1

BibTex

@inproceedings{BUT23476,
  author="Eva {Tomášková} and Lucie {Kaňovská}",
  title="MODELY VÝZKUMU TRŽNÍ ORIENTACE",
  booktitle="Management, Economics and Business Development in the new European Conditions",
  year="2007",
  pages="38--39",
  publisher="VUTv Brně, FP",
  address="Brno",
  isbn="978-80-7204-532-7"
}