Publication detail
Noční nehoda trolejbusu a chodce
BILÍK, M. SEMELA, M. BRADÁČ, A. KLEDUS, R. BELÁK, M. MAXERA, P. STÁŇA, I. BUCSUHÁZY, K. VÉMOLA, A.
Original Title
Noční nehoda trolejbusu a chodce
Czech Title
Noční nehoda trolejbusu a chodce
Language
cs
Original Abstract
V srpnu 2015 byl ve Zlíně v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že došlo k dopravní nehodě – přejetí muže neznámým vozidlem. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán předmětný trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení přibrán Ústav soudního inženýrství VUT v Brně, aby v dané věci zpracoval znalecký posudek. Pro jeho vypracování bylo zapotřebí analyzovat několik hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer a dále vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro doplnění podkladů byl proveden také vyšetřovací experiment, při kterém byly použity identické trolejbusy a figurant za podobných podmínek jako při vzniku předmětné dopravní nehody. Průběh a příčina nehody tak byly stanoveny.
Czech abstract
V srpnu 2015 byl ve Zlíně v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že došlo k dopravní nehodě – přejetí muže neznámým vozidlem. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán předmětný trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení přibrán Ústav soudního inženýrství VUT v Brně, aby v dané věci zpracoval znalecký posudek. Pro jeho vypracování bylo zapotřebí analyzovat několik hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer a dále vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro doplnění podkladů byl proveden také vyšetřovací experiment, při kterém byly použity identické trolejbusy a figurant za podobných podmínek jako při vzniku předmětné dopravní nehody. Průběh a příčina nehody tak byly stanoveny.
Documents
BibTex
@inproceedings{BUT148043,
author="Martin {Bilík} and Marek {Semela} and Albert {Bradáč} and Robert {Kledus} and Michal {Belák} and Pavel {Maxera} and Ivo {Stáňa} and Kateřina {Bucsuházy} and Aleš {Vémola}",
title="Noční nehoda trolejbusu a chodce",
annote="V srpnu 2015 byl ve Zlíně v 5 hodin ráno nalezen na komunikaci ležící muž bez známek života. Při prvotním ohledání bylo zjištěno, že došlo k dopravní nehodě – přejetí muže neznámým vozidlem. Kriminalistickým pátráním byl následně dohledán předmětný trolejbus, který muže přejel. Pro stanovení průběhu předmětné dopravní nehody byl v rámci trestního řízení přibrán Ústav soudního inženýrství VUT v Brně, aby v dané věci zpracoval znalecký posudek. Pro jeho vypracování bylo zapotřebí analyzovat několik hodin videozáznamů z průmyslových a bezpečnostních kamer a dále vyhodnotit tachografické záznamy tří trolejbusů, které místem nehody projížděly bezprostředně před a po nehodě. Pro doplnění podkladů byl proveden také vyšetřovací experiment, při kterém byly použity identické trolejbusy a figurant za podobných podmínek jako při vzniku předmětné dopravní nehody. Průběh a příčina nehody tak byly stanoveny.",
address="Žilinská univerzita v Žilině",
chapter="148043",
howpublished="print",
institution="Žilinská univerzita v Žilině",
year="2017",
month="april",
publisher="Žilinská univerzita v Žilině"
}