Publication detail

Business Applications of Fuzzy Logic

DOSTÁL, P. LIN, C.

Original Title

Business Applications of Fuzzy Logic

Czech Title

Obchodní aplikace fuzzy logiky

English Title

Business Applications of Fuzzy Logic

Type

book chapter

Language

en

Original Abstract

The chapter deals with the use of fuzzy logic in entrepreneurship. The chapter contains a description of fundamentals of fuzzy logic, literary survey and case studies from the field of evaluation investment risk evaluation, mortgage loan risk evaluation, customer relations management, prediction of time series, stock market decisions, stock trading decisions, investment risk evaluation with ANFIS, investment risk evaluation, decision making evaluation, client risk evaluation and product evaluation. The fuzzy logic improves the quality of decision making that helps to reduce costs that can lead to higher profits and to success in the competitive fight.

Czech abstract

Tato kapitola se zabývá použitím fuzzy logiky v podnikání. Kapitola obsahuje popis základů fuzzy logiky, literární rešerši a případovéh studie z oblasti vyhodnocování investičního rizika, rizika hypotečních úvěrů, řízení vztahů se zákazníky, předpovědi časových řad, rozhodnutí o akciovém trhu, rozhodnutí o aktuvitě na burze cenných papírů, hodnocení investičního rizika s ANFIS, hodnocení investičního rizika, hodnocení rizik klientů a hodnocení výrobků. Fuzzy logika zlepšuje kvalitu rozhodování, které pomáhá snižovat náklady, které mohou vést k vyššímu zisku ak úspěchu v konkurenčním boji.

English abstract

The chapter deals with the use of fuzzy logic in entrepreneurship. The chapter contains a description of fundamentals of fuzzy logic, literary survey and case studies from the field of evaluation investment risk evaluation, mortgage loan risk evaluation, customer relations management, prediction of time series, stock market decisions, stock trading decisions, investment risk evaluation with ANFIS, investment risk evaluation, decision making evaluation, client risk evaluation and product evaluation. The fuzzy logic improves the quality of decision making that helps to reduce costs that can lead to higher profits and to success in the competitive fight.

Keywords

Fuzzy logic, business, theory, applications

Released

31.01.2018

Publisher

Oxford University Press

Location

USA

ISBN

0199844372

Book

The Oxford Handbook of Computational Economics and Finance

Edition

1

Edition number

1

Pages from

360

Pages to

396

Pages count

37

URL