Publication detail

Is synergy way to increase the value of the enterprise?

KOLEŇÁK, J. KOLEŇÁKOVÁ, L.

Original Title

Je synergie cestou ke zvýšení hodnoty podniku?

Czech Title

Je synergie cestou ke zvýšení hodnoty podniku?

English Title

Is synergy way to increase the value of the enterprise?

Type

journal article

Language

cs

Original Abstract

Čelíme jedné z největších ekonomických krizí, které kdy postihly svět. V tomto nelehkém období mnoho podniků řeší otázku přežití, zachování svého tržního podílu, boje o zákazníky. Ekonomická krize však nedopadá pouze na podniky, ale ve větší míře i na ostatní subjekty ekonomiky, tedy i na shareholdery. Ti kvůli zachování svého životního standardu, ačkoliv poučeni o situaci, očekávají alespoň zachování hodnoty jejich statků. Jak může podnik, čelící dopadům hospodářské krize, zachovávat svoji hodnotu? Může ji i zvyšovat? Dnes, více než kdy jindy, přichází ke slovu synergické podnikání. Umožňuje podnikům, díky spojování, získávat nové konkurenční výhody. A právě zvyšování konkurenceschopnosti vede ke zvyšování hodnoty daného podniku.

Czech abstract

Čelíme jedné z největších ekonomických krizí, které kdy postihly svět. V tomto nelehkém období mnoho podniků řeší otázku přežití, zachování svého tržního podílu, boje o zákazníky. Ekonomická krize však nedopadá pouze na podniky, ale ve větší míře i na ostatní subjekty ekonomiky, tedy i na shareholdery. Ti kvůli zachování svého životního standardu, ačkoliv poučeni o situaci, očekávají alespoň zachování hodnoty jejich statků. Jak může podnik, čelící dopadům hospodářské krize, zachovávat svoji hodnotu? Může ji i zvyšovat? Dnes, více než kdy jindy, přichází ke slovu synergické podnikání. Umožňuje podnikům, díky spojování, získávat nové konkurenční výhody. A právě zvyšování konkurenceschopnosti vede ke zvyšování hodnoty daného podniku.

English abstract

The article deals with the impact of the synergistic business on change of the company's value. In the beginning of the article was outlined the research problem and related hypothesis. To confirm or refuste the hypothesis has been used a number of research methods and , in particular, the primary and secondary research. There was conducted research confirming the hypotheses. The article includes also theroetical starting points, in particular, discussion about the company's value and the categories of values which we can find in the current Czech and foreign literature. At the same time the franchising was described as one of the forms synergistic business which should contribute to increasing the company's value. In conclusion of the article are summarized the research results with description of the individual questions and respones of the respondents.

Keywords

synergistic business, value of company, value generators, franchising

RIV year

2012

Released

15.10.2012

Publisher

Newton college

Location

Praha

Pages from

128

Pages to

138

Pages count

11

BibTex


@article{BUT97858,
  author="Jiří {Koleňák} and Lucie {Mašterová}",
  title="Je synergie cestou ke zvýšení hodnoty podniku?",
  annote="Čelíme jedné z největších ekonomických krizí, které kdy postihly svět. V tomto nelehkém období mnoho podniků řeší otázku přežití, zachování svého tržního podílu, boje o zákazníky. Ekonomická krize však nedopadá pouze na podniky, ale ve větší míře i na ostatní subjekty ekonomiky, tedy i na shareholdery. Ti kvůli zachování svého životního standardu, ačkoliv poučeni o situaci, očekávají alespoň zachování hodnoty jejich statků. Jak může podnik, čelící dopadům hospodářské krize, zachovávat svoji hodnotu? Může ji i zvyšovat? Dnes, více než kdy jindy, přichází ke slovu synergické podnikání. Umožňuje podnikům, díky spojování, získávat nové konkurenční výhody. A právě zvyšování konkurenceschopnosti vede ke zvyšování hodnoty daného podniku.",
  address="Newton college",
  chapter="97858",
  institution="Newton college",
  number="3",
  volume="VIII",
  year="2012",
  month="october",
  pages="128--138",
  publisher="Newton college",
  type="journal article"
}