Publication detail

Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů

ŠIMBEROVÁ, I.

Original Title

Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů

English Title

Importance of the marketing role in company and some aspects from the point of view of czech managers

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zaměřuje na diskusi zahraničních autorů o změnách postavení marketingu v podniku, kterou reagují na současné problémy uplatňování marketingu v praxi. Upozorňuje na nejaktuálnější oblastí výzkumu, a na některé jejích výsledky. Role marketingu má své specifika i z hlediska různých národních a kulturních kontextů. Z tohoto pohledu je vhodné věnovat pozornost právě prostředí transformujících se ekonomik, do kterých patří i Česká republika a hledat odlišnosti v chápání role marketingu v podniku.

English abstract

The paper is intended on disccusion of international authors about changes of the marketing role in company. Marketing role has its specifications in the frame of different national and cultural conditions.The paper is about environment of czech companies and differences in marketing position in this companies.

Key words in English

role marketingu, české podniky, spokojenost zákazníka

Authors

ŠIMBEROVÁ, I.

RIV year

2002

Released

1. 1. 2002

Publisher

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská

Location

Brno

ISBN

XXX

Book

New trends of the development of industry

Edition

New trends of the development of industry

Pages from

1

Pages to

10

Pages count

10

BibTex

@inproceedings{BUT9712,
  author="Iveta {Šimberová}",
  title="Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů",
  booktitle="New trends of the development of industry",
  year="2002",
  series="New trends of the development of industry",
  pages="10",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská",
  address="Brno",
  isbn="XXX"
}