Publication detail

Aplikace výsledků European Social Survey a Schwartzových hodnotových orientací v oblasti reklamy

NAVRÁTILOVÁ, L.

Original Title

Aplikace výsledků European Social Survey a Schwartzových hodnotových orientací v oblasti reklamy

English Title

Application of the results of European Social Survey and Schwartz value orientations in the area of advertising

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zabývá hodnotovými orientacemi v evropské společnosti. Vychází z konceptu Shaloma Schwartze, jehož využívá od roku 2002 i European Social Survey. Příspěvek se zaměřuje zejména na aplikaci metodiky Shaloma Schwartze a European Social Survey do oblasti marketingu a reklamy.

English abstract

The paper deals with values orientation in the European society. It uses the concept of Shalom Schwartz that is used by European Social Survey since 2002. The paper focuses particularly on the application of the methodology of Shalom Schwartz and European Social Survey in the area of marketing and advertising.

Keywords

European Social Survey, Schwartzovy kulturní hodnoty, reklama

Key words in English

European Social Survey, Schwartz's cultural values, advertising

Authors

NAVRÁTILOVÁ, L.

RIV year

2011

Released

25. 11. 2011

Publisher

VUT v Brně, Fakulta podnikatelská

Location

Brno

ISBN

978-80-214-4348-8

Book

International workshop for PhD students

Pages from

1

Pages to

6

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT88824,
  author="Ludmila {Navrátilová}",
  title="Aplikace výsledků European Social Survey a Schwartzových hodnotových orientací v oblasti reklamy",
  booktitle="International workshop for PhD students",
  year="2011",
  pages="1--6",
  publisher="VUT v Brně, Fakulta podnikatelská",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4348-8"
}