Publication detail

Aplikace statistických metod v marketingovém výzkumu

ŠIMBEROVÁ, I.

Original Title

Aplikace statistických metod v marketingovém výzkumu

English Title

Apllication of the Statistical Methods in the Marketing Research

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek demonstruje na základě zpracování výsledků provedeného předvýzkumu, který se zabývá problematikou uplatnění moderní marketingové filozofie – Total Customer Satisfaction v českých firmách aplikaci následujících statistických metod : korelační analýza, shluková hierarchická analýza s využitím euklidovské metriky a metody nejvzdálenějšího souseda (Furthest).

English abstract

The paper is based upon the demostration of the following statistic methods: correlation analysis, cluster hierarchical analysis with the use of the Euclid’s metrics and method of the furthest neighbor (Furthest) through the pre-research.The pre-research deals with the question of the application of the modern marketing philosophy – Total Customer Satisfaction in the Czech companies.

Key words in English

Cluster analyse, Customer satisfaction

Authors

ŠIMBEROVÁ, I.

Released

1. 1. 2001

Publisher

Ekonóm Bratislava 2001

Location

Bratislava

ISBN

80-225-1382-2

Book

Kvantitatívne metódy v ekonómii a podnikaní

Edition

Zborník

Pages from

391-396

Pages count

5

BibTex

@{BUT106419
}