Publication detail

Příklad hromadné obsluhy v praxi

KAPOUN, V.

Original Title

Příklad hromadné obsluhy v praxi

English Title

Example of traffic theory in practice

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Teorie hromadné obsluhy (též teorie front) vznikla jako matematická disciplina začátkem 20. století. Podnětem byl rozvoj telefonních ústředen, pro jejichž návrh byla určena. V článku jsou popsány hlavní parametry obsluhového systému a uvedeny dva příklady ze studentského života, a to zkoušky a stravování v menze na Purkyňově ulici.

English abstract

Bulk service theory (also queuing theory) came into being as a mathematical discipline at the beginning of the 20th century. The impulse was the development of telephone exchanges, for the design of which it had been intended. The paper describes the main parameters of service system and gives two examples taken from student life, namely examinations and serving meals in the dining hall in Purkynova Street.

Key words in English

service line, traffic, loss

Authors

KAPOUN, V.

RIV year

2002

Released

4. 1. 2002

ISBN

1213-1539

Periodical

Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)

Year of study

2002

Number

19

State

Czech Republic

Pages from

132

Pages to

136

Pages count

5

BibTex

@article{BUT40719,
  author="Vladimír {Kapoun}",
  title="Příklad hromadné obsluhy v praxi",
  journal="Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)",
  year="2002",
  volume="2002",
  number="19",
  pages="5",
  issn="1213-1539"
}