Publication detail

Ukazatele pro měření výkonu dodavatelského řetězce z pohledu trhu

BARTOŠ, V.

Original Title

Ukazatele pro měření výkonu dodavatelského řetězce z pohledu trhu

English Title

Indicators of supply chain performance measurement from the market point of view

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Důvodem existence jakékoli společnosti je služba zákazníkovi. Důvodem existence kteréhokoli dodavatelského řetězce je zásobování trhu, ke kterému je připojen. Abychom zjistili výkon, který by měl dodavatelský řetězec splňovat, musíme vyhodnotit cílový trh. Je tedy důležité v první řadě začlenit jednotlivý trh a rozpoznat požadavky a příležitosti, které představuje pro své dodavatelské řetězce. Tento článek se zaměřuje na čtyři oblasti výkonnosti, které by každý účastník v řetězci měl měřit. Dále rozebírá ukazatele, které mohou být používány v každé z těchto oblasti výkonnosti.

English abstract

A customer service is a purpose of company's existence. The purpose of existence of any supply chain is supply of market to which is attached. In order to measure performance, which supply chain should fulfil, we have to evaluate target market. Therefore it is primarily important to classify each single market and identify requirements and opportunities for its supply chains. This paper is focused on four areas of performance that each supply chain partner should measure. Furthermore it analyses measures that can be used in each of these performance areas.

Keywords

Dodavatelský řetězec, měření výkonnosti, cílový trh, zákazník

Key words in English

Supply chain, performance measurement, target market, customer

Authors

BARTOŠ, V.

RIV year

2009

Released

23. 4. 2009

Publisher

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

Location

Zlín

ISBN

978-80-7318-798-9

Book

Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi

Edition number

1

Pages from

22

Pages to

30

Pages count

8

BibTex

@inproceedings{BUT33244,
  author="Vojtěch {Bartoš}",
  title="Ukazatele pro měření výkonu dodavatelského řetězce z pohledu trhu",
  booktitle="Finance a výkonnost firem ve vědě, výuce a praxi",
  year="2009",
  number="1",
  pages="22--30",
  publisher="Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně",
  address="Zlín",
  isbn="978-80-7318-798-9"
}