Publication detail

POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH

ŠIMBEROVÁ, I. CHALUPSKÝ, V.

Original Title

POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH

English Title

Characterize position of marketing in High-tech firms

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zabývá vymezením pozice marketingu v High-Tech firmách. V úvodu zdůvodňuje význam nasměrování pozornosti k této oblasti, charakterizuje současnou situaci a záměry EU a ČR související z oblasti rozvoje High-Tech firem. Dále se zabývá vymezením High-Tech firem a identifikováním základních faktorů, dle kterých lze High-Tech firmy vymezit. Tento článek je připraven v rámci výzkumu Grantové agentury ČR (GA 402/07/1493) "Výzkum implementace marketingové orientace v Hi-Tech firmách"

English abstract

The aim of the paper is focused to characterize position of marketing in high-tech firms. In introduction is paid attention to importance of the topic relating with area of high-tech development. Core of the paper is oriented looking for appropriate basic factors of the definition of high-tech firms based on the secondary statistical sources review. In conclusion is mainly paid attention to position of marketing in high-tech firms from the point of comparison of basic marketing activities view. Paper is written in the framework of research project "Research on implementation of market orientation in high-tech firms" supported by Grant Agency Czech Republic (GA 402/07/1493).

Keywords

marketing, high-tech, podniky

Key words in English

marketing, high-tech, firms

Authors

ŠIMBEROVÁ, I.; CHALUPSKÝ, V.

RIV year

2007

Released

25. 5. 2007

Publisher

CERM, s.ro.o

Location

Brno

ISBN

978-80-7204-532-7

Book

Management, Economics and Business Development in the new European Conditions

Pages from

94

Pages to

103

Pages count

9

BibTex

@inproceedings{BUT25477,
  author="Iveta {Šimberová} and Vladimír {Chalupský}",
  title="POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH",
  booktitle="Management, Economics and Business Development in the new European Conditions",
  year="2007",
  pages="94--103",
  publisher="CERM, s.ro.o",
  address="Brno",
  isbn="978-80-7204-532-7"
}