Publication detail

Využití spalovacího motoru konstrukce uni-flow pracující v dvoutaktním cyklu pro pohon dopravních prostředků

MELICHÁREK, M.

Original Title

Využití spalovacího motoru konstrukce uni-flow pracující v dvoutaktním cyklu pro pohon dopravních prostředků

Czech Title

Využití spalovacího motoru konstrukce uni-flow pracující v dvoutaktním cyklu pro pohon dopravních prostředků

Language

cs

Original Abstract

Individuální doprava osob ať za prací, obchodem či volnočasovými aktivitami přispívá k rozvoji regionu, ve kterém osoby realizují záměry svých cest. Ústav automobilního a dopravního inženýrství na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně se zabývá aplikovaným výzkumem pohonu dopravních prostředků za účelem snížení spotřeby a emisí výfukových plynů. Výsledky výzkumu jsou využitelné na zvýšení efektivity a ekologických aspektů pohonu příští generace individuálních dopravních prostředků i vozidel hromadné dopravy. Jedním z trendů snižování spotřeby a emisí osobních automobilů je v současnosti downsizing, kdy zvyšující se efektivita spalovacích motorů automobilů dovoluje nahrazování větších a mnohoválcových motorů menšími, méněválcovými. Jako další krok ke zmenšení motorů při zachování výkonnostních parametrů se nabízí přechod na dvoutaktní pracovní cyklus, ve kterém vykonává motor pracovní dobu při každé otáčce klikového hřídele. Nutným předpokladem pro využití dvoutaktního pracovního cyklu v individuální dopravě je zajištění dokonalé regulace přípravy směsi paliva se vzduchem a oddělení funkce mazání motoru od spalovacího procesu. Tyto požadavky splňují dvoutaktní motory konstrukce uni-flow, jež v současnosti pohánějí velké kontejnerové lodě či železniční lokomotivy. Motory uni-flow ve velikostech vhodných pro silniční dopravní prostředky by měly podobnou architekturu a komplexitu jako obdobné čtyřtaktní motory.

Czech abstract

Individuální doprava osob ať za prací, obchodem či volnočasovými aktivitami přispívá k rozvoji regionu, ve kterém osoby realizují záměry svých cest. Ústav automobilního a dopravního inženýrství na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně se zabývá aplikovaným výzkumem pohonu dopravních prostředků za účelem snížení spotřeby a emisí výfukových plynů. Výsledky výzkumu jsou využitelné na zvýšení efektivity a ekologických aspektů pohonu příští generace individuálních dopravních prostředků i vozidel hromadné dopravy. Jedním z trendů snižování spotřeby a emisí osobních automobilů je v současnosti downsizing, kdy zvyšující se efektivita spalovacích motorů automobilů dovoluje nahrazování větších a mnohoválcových motorů menšími, méněválcovými. Jako další krok ke zmenšení motorů při zachování výkonnostních parametrů se nabízí přechod na dvoutaktní pracovní cyklus, ve kterém vykonává motor pracovní dobu při každé otáčce klikového hřídele. Nutným předpokladem pro využití dvoutaktního pracovního cyklu v individuální dopravě je zajištění dokonalé regulace přípravy směsi paliva se vzduchem a oddělení funkce mazání motoru od spalovacího procesu. Tyto požadavky splňují dvoutaktní motory konstrukce uni-flow, jež v současnosti pohánějí velké kontejnerové lodě či železniční lokomotivy. Motory uni-flow ve velikostech vhodných pro silniční dopravní prostředky by měly podobnou architekturu a komplexitu jako obdobné čtyřtaktní motory.

Documents

BibTex


@inproceedings{BUT108892,
  author="Martin {Melichárek}",
  title="Využití spalovacího motoru konstrukce uni-flow pracující v dvoutaktním cyklu pro pohon dopravních prostředků",
  annote="Individuální doprava osob ať za prací, obchodem či volnočasovými aktivitami přispívá k rozvoji regionu, ve kterém osoby realizují záměry svých cest. Ústav automobilního a dopravního inženýrství na Fakultě strojního inženýrství VUT v Brně se zabývá aplikovaným výzkumem pohonu dopravních prostředků za účelem snížení spotřeby a emisí výfukových plynů. Výsledky výzkumu jsou využitelné na zvýšení efektivity a ekologických aspektů pohonu příští generace individuálních dopravních prostředků i vozidel hromadné dopravy. Jedním z trendů snižování spotřeby a emisí osobních automobilů je v současnosti downsizing, kdy zvyšující se efektivita spalovacích motorů automobilů dovoluje nahrazování větších a mnohoválcových motorů menšími, méněválcovými. Jako další krok ke zmenšení motorů při zachování výkonnostních parametrů se nabízí přechod na dvoutaktní pracovní cyklus, ve kterém vykonává motor pracovní dobu při každé otáčce klikového hřídele. Nutným předpokladem pro využití dvoutaktního pracovního cyklu v individuální dopravě je zajištění dokonalé regulace přípravy směsi paliva se vzduchem a oddělení funkce mazání motoru od spalovacího procesu. Tyto požadavky splňují dvoutaktní motory konstrukce uni-flow, jež v současnosti pohánějí velké kontejnerové lodě či železniční lokomotivy. Motory uni-flow ve velikostech vhodných pro silniční dopravní prostředky by měly podobnou architekturu a komplexitu jako obdobné čtyřtaktní motory.",
  address="MIM Consulting s.r.o.",
  booktitle="EUROREGIO 2013 SBORNÍK KONFERENCE",
  chapter="108892",
  howpublished="print",
  institution="MIM Consulting s.r.o.",
  year="2013",
  month="december",
  pages="163--170",
  publisher="MIM Consulting s.r.o.",
  type="conference paper"
}