Publication detail
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
ZIKMUND, P.
Original Title
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Czech Title
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Language
cs
Original Abstract
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to „Error equation method“, „Output error method“ a „Filter error method“. Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Czech abstract
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to „Error equation method“, „Output error method“ a „Filter error method“. Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Documents
BibTex
@phdthesis{BUT103337,
author="Pavel {Zikmund}",
title="Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření",
annote="Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření.
Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností.
První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to „Error equation method“,
„Output error method“ a „Filter error method“. Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu.
Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie
letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů.
Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700
Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí
ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla
s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly
srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry
získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.",
chapter="103337",
year="2013",
month="september",
type="dissertation"
}