Project detail

Cílová intenzita pro optimalizaci řízení dopravního proudu automatizovanými regulačními telematickými systémy

Duration: 01.03.2020 — 28.02.2021

Funding resources

Brno University of Technology - Vnitřní projekty VUT

- whole funder (2020-01-01 - 2021-12-31)

On the project

Základním cílem projektu je definovat optimální hodnotu intenzity, která zároveň uspokojí poptávku a zároveň minimalizuje riziko vzniku kongesce v úzkém hrdle. Hodnota této veličiny zatím není uspokojivě vyřešena, využití tzv. sustainable flow indexu by vedlo k brzkému selhání dopravního proudu. Odhad optimální cílové intenzity musí zohledňovat také dopady budoucí kongesce v případě jejího vzniku. To je s ohledem na značnou neliearitu tohoto problému netriviální úkol a bude nutné přijmout určitá zjednodušení a omezení predikcí vývoje.

Mark

FAST-J-20-6145

Default language

Czech

People responsible

Holcner Petr, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Mikolášek Igor, Ing. - principal person responsible

Units

Institute of Road Structures
- (2020-01-01 - 2020-12-31)
Faculty of Civil Engineering
- (2020-01-01 - 2020-12-31)

Results

MIKOLÁŠEK, I. STOCHASTIC TRAFFIC DEMAND PROFILE: INTERDAY VARIATION FOR GIVEN TIME AND DAY OF WEEK. The Civil Engineering Journal, 2022, vol. 31, no. 4, p. 636-646. ISSN: 1805-2576.
Detail

MIKOLÁŠEK, I. Rozdělení pravděpodobnosti dopravní poptávky ve zvolený den a čas. JUNIORSTAV 2021 23. odborná konference doktorského studia s mezinárodní účastí. Brno: Vysoké učení technické vBrně, Fakulta stavební, 2021. s. 187-192. ISBN: 978-80-86433-75-2.
Detail