Project detail

Pokročilé matematicko-fyzikální metody modelování mikrostruktury dopravního proudu

Duration: 01.06.2020 — 31.05.2024

Funding resources

Technologická agentura ČR - 1. veřejná soutěž Program na podporu aplikovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací v oblasti dopravy - DOPRAVA 2020+

- whole funder

On the project

Poznatky základního výzkumu v oblasti statistických vlastností vnitřního uspořádání vozidel pohybujících se v dopravním proudu o dané hustotě a intenzitě jsou z pohledu běžné dopravně inženýrské praxe neuchopitelné. Podstatou projektu je převedení těchto poznatků do praxe prostřednictvím dvou metodik a monografie (která bude sloužit jako učební text), zejména tedy zjednodušení a algoritmizace daných postupů do podoby, která je pro publikace tohoto typu běžná. Rovněž je nutné definovat přesné postupy měření a měřených veličin, včetně vyhodnocení a zpracování dat.

Mark

CK01000152

Default language

Czech

People responsible

Apeltauer Tomáš, doc. Mgr., Ph.D. - fellow researcher
Patočka Miroslav, Ing., Ph.D. - fellow researcher
Apeltauer Jiří, Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Institute of Computer Aided Engineering and Computer Science
- (2019-07-18 - not assigned)
Institute of Road Structures
- (2019-07-18 - not assigned)

Results

Milan Krbálek, Tomáš Hobza, Miroslav Patočka, Michaela Krbálková, Jiří Apeltauer, Nikola Groverová. Statistical aspects of gap-acceptance theory for unsignalized intersection capacity. Physica A, 2022, vol. 594, no. 127043, p. 1-19. ISSN: 0378-4371.
Detail