Project detail

Multimediální výuka základů elektrotechniky

Duration: 18.04.2001 — 11.02.2003

Funding resources

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Fond rozvoje vysokých škol (FRVŠ)

- part funder (2002-04-18 - not assigned)

On the project

Projekt se zabývá vybudováním systému multimediální výuky základů elektrotechniky, zahrnující bezpečnost práce v laboratoři, základní pricnipy měření a zpracování dat, práce s měřicími přístroji atd.

Description in English
Project deals with building up of new conception of multimedial teaching of basics principles of elektrotechnics, including safety work in laboratory, basics measuring principles, working with measuring devices etc.

Keywords
Základní metody měření, práce s měřicími přístroji, bezpečnost v elektrotechnice, práce v laboratoři

Key words in English
basics measuring methods, work in laboratory, measuring devices methodology

Mark

IS421962

Default language

Czech

People responsible

Gescheidtová Eva, prof. Ing., CSc. - fellow researcher
Sysel Petr, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Steinbauer Miloslav, doc. Ing., Ph.D. - principal person responsible

Units

Results

STEINBAUER, M. Nová forma laboratorní výuky Teorie obvodů. In STO8. BRNO: fakulta letectva a PVO, 2002. s. 218 ( s.)ISBN: 80-214-2190-8.
Detail

GESCHEIDTOVÁ, E., STEINBAUER, M. Educational multimedia program for cicuit theory course. In International Conference Research in Telecommunication Technology. Žilina: 2002. p. 149 ( p.)ISBN: 80-7100-991-1.
Detail

KALÁB, P., STEINBAUER, M., VESELÝ, M. Inovovaná výuka bezpečnosti elektrických zařízení na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. In Seminár 2002. Bratislava: Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta elektrotechniky a informatiky, 2002. s. 8 ( s.)
Detail

STEINBAUER, M., GESCHEIDTOVÁ, E. Nová koncepce laboratorní výuky předmětu teorie obvodů na fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně. In Seminár 2002. Bratislava: Slovenská technická univerzita v Bratislave, Fakulta elektrotechniky a informatiky, 2002. s. 15 ( s.)
Detail