doc. Ing.

Vladimír Chalupský

CSc., MBA

FBM – associate professor

+420 54114 2706
chalupsk@fbm.vutbr.cz

Send BUT message

doc. Ing. Vladimír Chalupský, CSc., MBA

Publications

  • 2016

    Chalupský, V.; Schüller, D.; Chlebovský, V. DEVELOPMENT OF ENTREPRENEURIAL SKILLS AND COMPETENCES THROUGH BUSINESS SIMULATIONS. In 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Art. SGEM International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Bulharsko, Albena: STEF92 Technology, Ltd., 2016. p. 183-189. ISBN: 978-619-7105-75- 9. ISSN: 2367-5659.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Corporate Culture and Market Orientation in High- Tech Companies. In 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Art. SGEM International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts. Bulharsko, Albena: STEF92 Technology, Ltd., 2016. p. 169-176. ISBN: 978-619-7105-75- 9. ISSN: 2367-5659.
    Detail

  • 2015

    SCHÜLLER, D.; VIDECKÁ, Z.; CHALUPSKÝ, V. Consumer House of Quality Matrix for Shopping Decision Making Process. In 2nd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM2015. Albena, Bulgaria: Bulgarian Academy of Sciences, 2015. p. 131-138. ISBN: 978-619-7105-48- 3. ISSN: 2367-5659.
    Detail

  • 2014

    AFONINA, A.; CHALUPSKÝ, V. The performance of high-tech companies: The evidence from the Visegrad Group. Ekonomická revue, 2014, vol. XVII, no. 4, p. 181-198. ISSN: 1212- 3951.
    Detail

    SCHÜLLER, D.; CHLEBOVSKÝ, V.; DOUBRAVSKÝ, K.; CHALUPSKÝ, V. The Conceptual Scheme for Managing University Stakeholders Satisfaction. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2014, vol. 62, no. 4, p. 719-727. ISSN: 1211- 8516.
    Detail

    HANZELKA, M.; CHALUPSKÝ, V. Using the concept of Customer Life- time Value in Strategic Management Companies. In Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation. IBIMA. 24nd IBIMA Conference Miláno, 2014: IBIMA, 2014. p. 235-240. ISBN: 978-0-9860419-3- 8.
    Detail

  • 2013

    FREJKOVÁ, D.; CHALUPSKÝ, V. Souvislost mezi řízením vztahů k zákazníkům (CRM) a tržní orientací (MO) a vliv velikosti podniku a typu trhu na CRM a MO. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2013, vol. VII, no. 17, p. 52-60. ISSN: 1802- 8527.
    Detail

    AFONINA, A.; CHALUPSKÝ, V. INVESTIGATION OF STRATEGIC MANAGEMENT TOOLS AND TECHNIQUES. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, vol. 2013 (61), no. 4, p. 833-840. ISSN: 1211- 8516.
    Detail

  • 2012

    FREJKOVÁ, D.; CHALUPSKÝ, V. Connections Between CRM and Market Orientation. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích AE AH, 2012, vol. 15, no. 1, p. 55-64. ISSN: 1212- 3285.
    Detail

    SCHÜLLER, D.; CHALUPSKÝ, V. Marketing Communication Management in Higher Education. Acta Universitatis Bohemiae Meridionales. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích AE AH, 2012, vol. 15, no. 2, p. 61-69. ISSN: 1212- 3285.
    Detail

    AFONINA, A.; MOKHOVA, N.; CHALUPSKÝ, V. The Relation between the Strategic Management Tools and Techniques and Organizational Performance: a Literature Review. In Trends in economics and management for the 21st century. Brno: Brno University of Technology, 2012. p. 1-8. ISBN: 978-80-214-4581- 9.
    Detail

    AFONINA, A.; CHALUPSKÝ, V. The Current strategic management tools and techniques: The evidence from Czech Republic. Economics and management- 2007, 2012, vol. 2012, no. 17(4), p. 1535-1544. ISSN: 1822-6515.
    Detail | WWW

  • 2011

    SCHÜLLER, D.; CHALUPSKÝ, V. Internal Marketing Communication of Higher Education Institutions. Economics and management- 2007, 2011, vol. 2011, no. 16, p. 1316-1322. ISSN: 1822- 6515.
    Detail

  • 2008

    CHALUPSKÝ, V. Výsledky inovace předmětu Marketinogvé aplikace. Marketing a komunikace, 2008, vol. XVIII (4), no. 4, p. 10-12. ISSN: 1211- 5622.
    Detail

    KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008. p. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.
    Detail

  • 2007

    CHALUPSKÝ, V. Nové trendy v marketingu a jejich odraz v procesu zkvalitnění vzdělávání. In Nové trendy v marketingu. EF JČU. Tábor: Jihočeská univerzita v Č. Budějovicích, 2007. p. 38-48. ISBN: 978-80-7040-968- 8.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. a kol. Market Orientation in High- tech Firms. In Sborník slavnostní veděcké konference, Brno: Fakulta podnikatelská. Brno: 2007. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Strategic Marketing - a Case of Brewing Industry. Sevilla: 2007.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Marketing. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2007. p. 1-29.
    Detail

    TOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I.; KAŇOVSKÁ, L.; CHALUPSKÝ, V. The Method of Measuring Market Orientation. In EIBA 2007. 1. Catania, Itálie: European International Business Academy, 2007. p. 27- 30 ( p.)
    Detail

    CHALUPSKÝ, V.; KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.; ŠIMBEROVÁ, I. MARKET ORIENTATION IN HI- TECH FIRMS. In research in the area of economics and company management. 2007. Brno: Brno University of Technology, 2007. p. 1-8. ISBN: 978-80-214-3482- 0.
    Detail

    ŠIMBEROVÁ, I.; CHALUPSKÝ, V. POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH-TECH FIRMÁCH POSTAVENÍ MARKETINGU V HIGH- TECH FIRMÁCH. In Management, Economics and Business Development in the new European Conditions. Brno: CERM, s.ro. o, 2007. p. 94-103. ISBN: 978-80-7204-532- 7.
    Detail

  • 2004

    Chalupský, V. The role of market orientation in contemporary managament. In Management, economics and business development in the new european conditions. Brno: 2004. p. 25 ( p.)ISBN: 80-214-2661- 6.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Strategic Aspects of Industrial Marketing. Málaga: Universidad de Malaga, Facultad de ciencias economicas y empresariales, 2004.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Strategy in industrial marketing environment: concept, types and implementation. 1. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2004.
    Detail

  • 2003

    CHALUPSKÝ, V. K některým aspektům analýzy spokojenosti zákazníků se službami. 2003, no. 3, p. 9 ( p.)
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Customer satisfaction measurement methods. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. v: Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 2003.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Možnosti využití marketingových postupů při oslovování potenciálních investorů. Brno: 2003.
    Detail

  • 2002

    HOFFMANN, P., CHALUPSKÝ, V., HAJKR, J. Strategický marketing. Strategický marketing. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. ISBN: 80-80-214-2201-.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Towards the customer satisfaction audit: its purpose and utilization in Czech firms. In Marketing theories and methods. Vilnius: Vilnius University, 2002. p. 65 ( p.)ISBN: 9986-19-516- 0.
    Detail

    HAJKR, J., CHALUPSKÝ, V. Vzdělávání souvislostí pomocí virtuální simulace The Global Marketplace. In Aktivní formy výuky s využitím simulačních her na českých a zahraničních školách. Jindřichův Hradec: VŠE v Praze, fakulta managementu Jindřichův Hradec, 2002. p. 10- 17 ( p.)ISBN: 80-245-0283- 6.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V., HAJKR, J., HOFFMANN, P. Strategický marketing. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2002. ISBN: 80-80-214-2201-.
    Detail

  • 2001

    CHALUPSKÝ, V., HOFFMANN, P., STŘELSKÁ, K. Marketingový audit jako prostředek budování konkurenční výhody. Marketingový audit jako prostředek budování konkurenční výhody. 19. Brno: a, 2001. ISBN: 123456.
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Marketingový audit spokojenosti zákazníků. vědeck spisy VUT v Brně. vědeck spisy VUT v Brně. Brno: Vysoké učení technické v Brně, 2001. 45 p. ISBN: 80-214-2005- 7.
    Detail

  • 1998

    CHALUPSKÝ, V. Ekonomicko-manažerská vysokoškolská studia z pohledu integrace naší země do EU. DÚ Řízení kvality manažerského vzdělávání v ČR a ve vybraných evropských zemích. Zpráva. Brno: PC DIR Brno, 1998.
    Detail

  • 1997

    CHALUPSKÝ, V.; HAJKR, J. Marketingové strategické hry na internetu - nová cesta ve vzdělávání manažerů. In Conference on Business and Economic Development. Sborník. Brno: FP VUT Brno, Nottingham Business School, Trend Univ, 1997. p. 65 ( p.)
    Detail

    CHALUPSKÝ, V. Marketingové strategické hry na internetu - nová cesta ve vzdělávání manažerů. In Conference on Business and Economic Development. Sborník. Brno: FP VUT Brno, Nottingham Business School, Trend Uni, 1997. p. 65 ( p.)ISBN: 80-85895- 1.
    Detail

  • 1996

    CHALUPSKÝ, V.; KEPRDA, J. Výzkum informačních produktů v ČS. 1. 1. Brno: Fakulta podnikatelská VUT Brno, 1996.
    Detail

*) Publications are generated once a 24 hours.