Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail oboru
FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2015/2016Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství
Program: Stroje a zařízení
Délka studia: 4 roky
Akreditace od: Akreditace do: 31.12.2020
Profil
Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.
Garant
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc.
Vypsaná témata doktorského studijního programu
Analýza možností, uspořádání a limitů chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů. Tvorba výpočtových modelů a jejich validace technickými experimenty.
Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.
Práce je zaměřena na vytvoření modelu mechanických ztrát pracujícího v reálném čase, který bude součástí elektronické řídicí jednotky spalovacího motoru. Cílem je umožnit řídicímu systému spalovacího motoru přesněji predikovat mechanické ztráty v jednotlivých provozních režimech a tím umožnit výpočet aktuálního disponibilního výkonu, který je hlavní veličina řídicích algoritmů současných spalovacích motorů. Součástí práce je vytvoření metodiky technického experimentu pro kalibraci a ověření funkčnosti navrženého modelu třecích ztrát.
Práce bude zaměřena na modelování a analýzu pohyblivých silových účinků na nosné konstrukce dopravních a manipulačních strojů. Cílem bude návrh koncepce pro modelování zatěžování pohyblivými silovými účinky, které působí na nosné konstrukce mobilních pracovních strojů. Práce bude orientována na identifikaci zatížení vznikajících zejména u stavebních a lesnických mobilních strojů. V experimentální části se bude jednat zejména o verifikaci vybraných navržených modelů.
Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.
Cílem disertační práce je výzkum a následný vývoj nových metod pro popis chování pohonné jednotky s důrazem na experimentální stanovení mechanických ztrát, spotřeby oleje a profuku plynů. První fáze studia zahrnuje vývoj experimentálního jednoválce s plovoucí vložkou, osazení experimentální technikou a realizace technických experimentů v koordinaci s výpočtovými simulacemi. Na základě výsledků technických experimentů a výpočtových simulací budou formulovány návrhy pro zvýšení mechanické účinnosti budoucích pohonných jednotek.
Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.
Jedním z předpokladů racionalizace hromadné výroby automobilů a snížení nákladů na finální výrobek je optimalizace stability výrobního programu. Jedná se o nalezení optima dvou protichůdně působících výrobních vlivů - z hlediska snižování nákladů je optimální model výroby jediné verze vozu po co nejdelší období (stabilita výrobního programu), z hlediska nutnosti pružnosti výroby dle požadavků odbytu jsou vyráběny a montovány v jednom výrobním toku nejrůznější verze vozidel. Cílem práce bude provedení analýzy stability výrobního programu a jeho vlivů a dopadů na skladové hospodářství a koncepty navážení materiálu k montážním linkám při zachování požadované úrovně spolehlivosti plynulosti zásobování montážních linek včetně následné verifikace. Předpokládá se tvorba koncepčních modelů a jejich analýza v softwarovém prostředí Plant Simulation a dalších (Ave Sim, Matlab).
Řešení problémů dynamiky pohonů těžkých užitkových vozidel aplikací virtuálních prototypů. Validace sestavených komplexních výpočtových modelů technickými experimenty.
Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů včetně tvorby teoretických modelů s cílem optimalizace konstrukce žlabů a skluzů pro nehomogenní materiály. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.
Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.
Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů včetně tvorby teoretických modelů s cílem optimalizace konstrukce výpustí a výtokových otvorů zásobníků a nádrží. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.
Optimalizace funkci ventilačních zařízení dle přihlášek vynálezů PV 2014-491 (2014/350),PV 2014-492 (2014/351) a PV 2014-493 (2014/349) s uplatněním práv VUT v Brně na reálných funkčních prototypech. Cílem práce je experimentální konstrukční vývoj při využití programu YADE a SOLIDWORKS, technologie RAPID PROTOTYPING a verifikace výsledků na funkčních prototypech.
Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.