Detail oboru

Konstrukční a procesní inženýrství

FSIZkratka: D-KPIAk. rok: 2015/2016Zaměření: Automobilní a dopravní inženýrství

Program: Stroje a zařízení

Délka studia: 4 roky

Akreditace od: Akreditace do: 31.12.2020

Profil

Tento obor připravuje studenty na samostanou tvůrčí práci v konstrukční praxi a klade důraz na komplexní znalosti, integrování poznatků vědy, techniky a také umění v procesu projektování. Studenti , kteří se soustředí na problémy oblasti procesního inženýrství, jsou vedeni k samostatnosti při řešení vývoje, optimálního vedení, efektivního navrhování a projekce procesů v různých průmyslových oblastech.

Garant

Vypsaná témata doktorského studijního programu

  1. Aplikace chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů

    Analýza možností, uspořádání a limitů chlazené recirkulace výfukových plynů u moderních zážehových motorů. Tvorba výpočtových modelů a jejich validace technickými experimenty.

    Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.

  2. Model mechanických ztrát pracující v reálném čase jako součást řídicího systému spalovacího motoru

    Práce je zaměřena na vytvoření modelu mechanických ztrát pracujícího v reálném čase, který bude součástí elektronické řídicí jednotky spalovacího motoru. Cílem je umožnit řídicímu systému spalovacího motoru přesněji predikovat mechanické ztráty v jednotlivých provozních režimech a tím umožnit výpočet aktuálního disponibilního výkonu, který je hlavní veličina řídicích algoritmů současných spalovacích motorů. Součástí práce je vytvoření metodiky technického experimentu pro kalibraci a ověření funkčnosti navrženého modelu třecích ztrát.

    Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.

  3. Modelování pohyblivých silových účinků na nosné konstrukce mobilních pracovních strojů

    Práce bude zaměřena na modelování a analýzu pohyblivých silových účinků na nosné konstrukce dopravních a manipulačních strojů. Cílem bude návrh koncepce pro modelování zatěžování pohyblivými silovými účinky, které působí na nosné konstrukce mobilních pracovních strojů. Práce bude orientována na identifikaci zatížení vznikajících zejména u stavebních a lesnických mobilních strojů. V experimentální části se bude jednat zejména o verifikaci vybraných navržených modelů.

    Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.

  4. Nové přístupy pro zvyšování mechanické účinnosti pohonných jednotek

    Cílem disertační práce je výzkum a následný vývoj nových metod pro popis chování pohonné jednotky s důrazem na experimentální stanovení mechanických ztrát, spotřeby oleje a profuku plynů. První fáze studia zahrnuje vývoj experimentálního jednoválce s plovoucí vložkou, osazení experimentální technikou a realizace technických experimentů v koordinaci s výpočtovými simulacemi. Na základě výsledků technických experimentů a výpočtových simulací budou formulovány návrhy pro zvýšení mechanické účinnosti budoucích pohonných jednotek.

    Školitel: Novotný Pavel, prof. Ing., Ph.D.

  5. Optimalizace výrobní logistiky pomocí konceptu stabilní produkce

    Jedním z předpokladů racionalizace hromadné výroby automobilů a snížení nákladů na finální výrobek je optimalizace stability výrobního programu. Jedná se o nalezení optima dvou protichůdně působících výrobních vlivů - z hlediska snižování nákladů je optimální model výroby jediné verze vozu po co nejdelší období (stabilita výrobního programu), z hlediska nutnosti pružnosti výroby dle požadavků odbytu jsou vyráběny a montovány v jednom výrobním toku nejrůznější verze vozidel. Cílem práce bude provedení analýzy stability výrobního programu a jeho vlivů a dopadů na skladové hospodářství a koncepty navážení materiálu k montážním linkám při zachování požadované úrovně spolehlivosti plynulosti zásobování montážních linek včetně následné verifikace. Předpokládá se tvorba koncepčních modelů a jejich analýza v softwarovém prostředí Plant Simulation a dalších (Ave Sim, Matlab).

    Školitel: Škopán Miroslav, doc. Ing., CSc.

  6. Řešení dynamiky pohonů těžkých užitkových vozidel aplikací virtuálních prototypů

    Řešení problémů dynamiky pohonů těžkých užitkových vozidel aplikací virtuálních prototypů. Validace sestavených komplexních výpočtových modelů technickými experimenty.

    Školitel: Píštěk Václav, prof. Ing., DrSc.

  7. Toky nehomogenních materiálů ve žlabech a skluzech

    Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů včetně tvorby teoretických modelů s cílem optimalizace konstrukce žlabů a skluzů pro nehomogenní materiály. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.

    Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.

  8. Toky nehomogenních materiálů ze skladovacích zásobníků

    Laboratorní výzkum toků nehomogenních materiálů včetně tvorby teoretických modelů s cílem optimalizace konstrukce výpustí a výtokových otvorů zásobníků a nádrží. Vhodné korekce uplatňování teoretických fyzikálních i empirických popisů v technické praxi.

    Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.

  9. Vývoj ventilačních turbín - úspory v energetice

    Optimalizace funkci ventilačních zařízení dle přihlášek vynálezů PV 2014-491 (2014/350),PV 2014-492 (2014/351) a PV 2014-493 (2014/349) s uplatněním práv VUT v Brně na reálných funkčních prototypech. Cílem práce je experimentální konstrukční vývoj při využití programu YADE a SOLIDWORKS, technologie RAPID PROTOTYPING a verifikace výsledků na funkčních prototypech.

    Školitel: Malášek Jiří, doc. Ing., Ph.D.


Struktura předmětů s uvedením ECTS kreditů (studijní plán)

Studijní plán oboru není zatím pro tento rok vygenerován.