Detail předmětu

Service Sciences

FIT-ISEAk. rok: 2015/2016

Současný ekonomický růst v sektoru služeb v globální ekonomice nemá žádnou paralelu v historii lidstva z pohledu rychlosti a rozsahu migrace pracovních sil. I největší výrobní firmy mohou sledovat dramatický posun na procentech jejich příjmů, které získávají ze služeb. Potřeba inovací v oblasti servisu, jako inhibitoru dalšího ekonomického růstu, stejně jako růst kvality a produktivity, staví služby do pozice, na které ještě nikdy nebyly. Služby si získávají hlavní pozornost v globální konkurenci, speciálně služby vyžadující velkou znalost v oblasti zvyšování výkonnosti. Výzvou pro inovátory v oblasti služeb je multidisciplinární povaha služeb, integrující technologie, ekonomii, sociální vědy a zákaznické inovace. Služby v oblasti IT jsou integrální součástí celého procesu.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Výsledky učení předmětu

Orientovat se v pojmech a postupech užívaných při poskytování IT služeb.

Být schopen správně reagovat na požadavky a úkoly kladené při poskytování služeb v oblasti IT.

Prerekvizity

Prerekvizity nejsou požadovány.

Způsob a kritéria hodnocení

Získání nejméně 50 bodů v průběhu semestru.

Osnovy výuky

Osnova přednášek:
  1. IS/IT outsourcing, pojem "services science"
  2. Úvod do IT služeb
  3. Úvod do metodiky ITIL
  4. Úvod do metodiky COBIT
  5. Správa událostí
  6. Správa problémů
  7. Správa změn
  8. Správa konfigurací
  9. Správa kapacit
  10. Bezpečnostní služby
  11. Správa dat
  12. Hodnocení poskytování služeb
  13. Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT

Učební cíle

Předmět představuje vývoj v oblasti "service science", jako nové multidisciplinární oblasti vědy a výzkumu, a tím nastínil možnosti, které dává více systematický přístup v oblasti inovací v oblasti služeb. Předmět je zaměřen na postupy a řešení uplatňovaná především v oblasti poskytování služeb IT.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Týmový projekt maximálně za 50 bodů a závěrečný test maximálně za 50 bodů.

Základní literatura

  • Service Strategy, ISBN: 978-0-11-331045-6, TSO 2007
  • Service Design, ISBN: 978-0-11-331047-0, TSO 2007
  • Service Operation, ISBN: 978-0-11-331046-3, TSO 2007
  • Service Transition, ISBN: 978-0-11-331048-7, TSO 2007
  • Continual Service Improvement: ISBN: 978-0-11-331049-4, TSO 2007

Doporučená literatura


Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program IT-BC-3 bakalářský

    obor BIT , libovolný ročník, letní semestr, volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

26 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  1. IS/IT outsourcing, pojem "services science"
  2. Úvod do IT služeb
  3. Úvod do metodiky ITIL
  4. Úvod do metodiky COBIT
  5. Správa událostí
  6. Správa problémů
  7. Správa změn
  8. Správa konfigurací
  9. Správa kapacit
  10. Bezpečnostní služby
  11. Správa dat
  12. Hodnocení poskytování služeb
  13. Další vývoj v oblasti "outsoursing" služeb IT

Projekt

7 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor