Detail předmětu

Strategický marketing

FP-RsmKAk. rok: 2015/2016

Předmět Strategický marketing je zaměřený na objasnění podstaty a způsobu realizace strategických marketingových rozhodnutí ve firmách. Východiskem pro toto vymezení je diskuse o strategii, o strategické pozici firmy, o faktorech ovlivňujících volbu strategie. Tato oblast výkladu bude rozšířena o postup tvorby marketingové strategie, počínaje seznámením s nástroji strategické marketingové analýzy, přes formulování vize a poslání firmy, formulaci variatních strategických záměrů až k problematice získávání a využívání zpětné vazby.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

3

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Studenti získají přehled o soudobých trendech v uplatnění marketingových přístupů. Prohloubí své znalosti procesu analýzy firemního prostředí (vnějšího a vnitřního), generování strategických variant, jejich hodnocení a realizace marketingových strategií v konkurenčním prostředí.

Prerekvizity

Studenti by měli ovládat základní pojmy z oblasti strategického managementu a marketingu.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Interaktivní přednášky

Způsob a kritéria hodnocení

Závěrečná zkouška písemnou formou – vysvětlení marketingových pojmů a řešení konkrétní případové studie

Osnovy výuky

Osnova předmětu

Pojetí marketingu – přístup k podnikání (podnikatelská filosofie) a nástroje (přehled prvků marketingového mixu)
Marketingový mix – pojetí 4P a 4C
Specifika marketingu v oblasti služeb
Spokojenost a loajalita zákazníků
Typ a rozsah konkurence, tržní pozice a vyjednávací síla. Distributoři, kritéria jejich volby. Typy veřejnosti.
Komunikace, komunikační mix
Image a Image management
Marketingový výzkum jako zdroj informací a jeho metodika.
Moderní trendy v marketingu.
CRM jako moderní podnikatelská filozofie a strategie.
Informační systémy CRM – základní operativní moduly
Moderní trendy v marketingu.
CRM jako moderní podnikatelská filozofie a strategie.

Informační systémy CRM – základní operativní moduly
Contact & Time Management
Sales Force Automation
Servis & Support
Měření kvality marketingových aktivit a úspěšnosti podnikání – model zajištění zpětné vazby:
Základní zpětnovazební konstrukce (co a jak sledovat)
Návrh systému měření a jeho přizpůsobení konkrétní firmě.

Technologie a postupy elektronického marketingu a elektronického obchodování základy internetových technologií elektronická komunikace
firemní web portály elektronická (internetová tržiště) – technologie a principy + aktuální přehled call centra – základy technologie a aktuální přehled elektronické obchodování – základy technologie elektronických obchodů
Trendy v oboru a jejich dopad na podnikání
Globální informační společnost
Knowledge Management a jeho vazba na marketing a jeho strategie

Učební cíle

Seznámit studenty s důležitou oblastí marketingové strategie - od faktorů, které vymezují možnosti rozvoje firmy, přes analytické metody, sloužící k analýze strategické marketingové pozice, tvorbu strategie až ke způsobům hodnocení realizace a výsledků marketingové strategie.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast na přednáškách.

Základní literatura

ZAMAZALOVÁ, M. a kol.: Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4 (CS)
KOTLER, P.: Marketing. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3 (CS)
CHLEBOVSKÝ, V. : Marketing pro B-2-B trhy. Brno: Akademické nakladatelství CERM,, 2010. ISBN: 978-80-214-4129- 3. (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program MGR-KS magisterský navazující

    obor MGR-ŘEP-KS , 2. ročník, zimní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Přednáška

39 hod., nepovinná

Vyučující / Lektor

Osnova

1. Východiska tvorby marketingové strategie
2. Postup tvorby marketingové strategie - úvod
3. Postup tvorby marketingové strategie - analytická fáze
4. Postup tvorby marketingové strategie - formulace a výběr námětů
5. Realizační fáze marketingové strategie