Detail předmětu

Praxe: Provoz a údržba sportovních a tělovýchovných zařízení

FP-TpusPAk. rok: 2015/2016

Praktická část výuky je zaměřena na seznámení se s konkrétní činností potřebnou k údržbě a provozu sportovišť. Předmět je postaven na základních znalostech plánování pracovních činností na vybraném sportovišti nebo tělovýchvném zařízení: údržba travnatých ploch, údržba umělých povrchů - tenisové dvorce, fotbalová hřiště, údržba sportovních a obslužných povrchů - PVC, palubovka, aj.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

2

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Výsledky učení předmětu

Předmět je zaměřen na seznámení se s konkrétní činnosti potřebnou k sezónní údržbě venkovních sportoviť.

Prerekvizity

Technické vědomosti a praktické dovednosti získané z předcházejícího studia.

Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody

Cvičení podporují zejména praktické ovládnutí látky vyložené na přednáškách nebo zadané k samostatnému nastudování za aktivní účasti studentů.

Způsob a kritéria hodnocení

Udělení zápočtu:
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na úvodním semináři, absolvování praxe s písemným potvrzením příslušného pracoviště v rozsahu 44,0 hodin a předložení samostatné práce v rozsahu 15 stran textu dle zadání.

Forma zkoušky a výsledná klasifikace předmětu:
Klasifikovaný zápočet se skládá z účasti na úvodním semináři (20%), absolvování praxe v rozsahu 44,0 hodin s potvrzením (30%) a samostatné práce dle zadání (50%). Celkem lze v rámci klasifikovaného zápočtu získat max. 100 bodů, přičemž klasifikace je následující:

Klasifikační stupnice
Stupeň Bodové hodnocení (v %) Číselná klasifikace Slovní hodnocení
A 100 - 90 1 výborně
B 89 - 80 1,5 velmi dobře
C 79 - 70 2 dobře
D 69 - 60 2,5 uspokojivě
E 59 - 50 3 dostatečně
F 49 - 0 4 nevyhovující

Osnovy výuky

- Přednášky nejsou obsahem předmětu.

- Úvodní seminář.
- Konzultace.
- Praktická realizace projektu.
- Zpracování seminární práce.

Učební cíle

Cílem předmětu je získat další teoretické vědomosti a dovednosti z oblasti provozu a údržby sportovišť a rozšířit všechny praktické činnosti potřebné k jejich pravidelné údržbě.

Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky

Aktivní účast na úvodním semináři, seminární práce, potvrzení o absolvování praxe.

Základní literatura

HERMOCHOVÁ,S. Teambuilding. Praha : Grada,2007. ISBN 80-247-1155-9 (CS)
HORNER,S., SWARBROOKE,J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0202-9 (CS)
VYSEKALOVÁ,J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 200ý. ISBN 80-978-247-2196-5 (CS)

Doporučená literatura

BĚLOHLÁVEK,F. Desatero managera. Praha : Grada,2007. ISBN 80-7226-873-2 (CS)
KHELEROVÁ,V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha : Grada,2006. ISBN 80-247-1677-1 (CS)
NOVY,I., PETZOLD,J. (Ne)spokojený zákazník – náš cíl?!. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-1321-7 (CS)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program BAK bakalářský

    obor BAK-MTK , 2. ročník, letní semestr, povinně volitelný

Typ (způsob) výuky

 

Výcvikový kurs

120 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

- Úvodní seminář.
- Konzultace.
- Praktická realizace projektu.
- Zpracování seminární práce.

Elektronické učební texty

Kalman, M., Hmařík, Z., Pavelka, J. (2009). Podpora pohybové aktivity pro veřejnost. Olomouc: ORE (cs)
Dohnal, T., Hobza, V. et al. )2007). Vybrané kapitoly z komunální rekreace. Olomouc:UP (cs)
Hodaň, B., Dohnal. T. (2005). Rekreologie. Olomouc: Hanex (cs)